משרד החינוך הגיש הבוקר (יום ה') תלונה במשטרה נגד מנהל בית ספר שצולם מיידה אבנים על ערבים בלוד. התלונה הוגשה בהנחיית הגורמים המשפטיים במשרד החינוך.
אחרי פרסום התיעוד של מנהל בית הספר המדעי ברעננה מבצע את המיוחס לו, הוא טען בבירורים הראשונים שנעשו עמו כי פעל מתוך הגנה עצמית ושהוא מתנצל.
1 צפייה בגלריה
משטרה בלוד
משטרה בלוד
שוטרי מג"ב במהלך ההתפרעויות בלוד
(צילום: רויטרס)
"הימים הקשים שעוברים עלינו באזורים רבים בארץ הביאו אותי לנסוע ללוד לסייע למשפחות שגרות במקום", כתב המנהל במכתב שהעביר לתלמידיו ולהוריהם. "נשלחנו לסייע למשפחה יהודית שהותקפה בביתה ובדרך לשם נקלענו לאירוע קשה של זריקת אבנים, בקבוקי תבערה, זיקוקים בכינון ישיר, זריקת חפצים מבתי מגורים בקומות גבוהות ועוד.
"במוצאי שבת פורסם סרטון בו אני מופיע באירוע זה. כמנהל בית הספר וכמחנך במהלך שנים רבות חשוב לי מאוד להשמיע את הסיפור השלם והאמיתי שהתרחש ביום רביעי בלילה. המציאות שנקלעתי הייתה טעות בשיקול הדעת ובדיעבד לא הייתי צריך כמנהיג חינוך וכאיש ציבור לנסוע למקום מורכב כזה".
עוד כתב המנהל: "אני קורא לכולם בימים טעונים כאלו לשמור על החוק ועל כבוד האדם, להימנע מכניסה למצבים מסוכנים ומורכבים ובשום אופן לא לקחת את החוק לידיים. בע"ה בשורות טובות ובריאות לכל הפצועים והנפגעים".
בהודעת משרד החינוך על הגשת התלונה נמסר: "משרד החינוך מצפה ומנחה את כל עובדי ההוראה לפעול רק לפי חוק. לרשויות האכיפה יש את הכלים לחקור את האירוע, ומשרד החינוך יפעל כפוף להנחייתם".
סגנית ראש העיר רעננה, ענבר הוכברג, קראה לאותו מנהל להתפטר. "מנהל התיכון צריך לקחת אחריות על מעשיו - ולהתפטר. זאת ההחלטה הראויה ביותר ואולי היא תתקן את חומרת מעשיו. במערכת החינוך בעיר בפרט, ובישראל בכלל, אין מקום למי שלוקח את החוק לידיים. אין עוררין כי מדובר במעשה חריג ואלים, כיצד הוא ירגיש בשיעור הבא על שלטון החוק וכבוד האדם מול כיתה מלאה בתלמידים?".
הסגנית ציינה כי אינה מכירה אישית את המנהל, ואף שמעה דברים שנאמרו בשבחו. "עם זאת, במקרה הזה הוא כשל בענק", היא אמרה, "אני מקשיבה למי שטוען שהוא נקלע לסיטואציה הזו שלא מרצון - אבל במבחן התוצאה הסיבה לא רלוונטית. אני מקווה שכחברה נצליח לתקן את הסדקים שנפערו פה במהלך השבוע האחרון, מתפקידנו ומחובתנו לעשות זאת. מעשים כמו שלו מרחיקים אותנו אלפי מונים אחורה".