1 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
שרת הפנים שקד
(צילום: יריב כץ )
הריאיון והסערה: שרת הפנים איילת שקד אמרה אמש (יום ג') כי הממשלה קיבלה "החלטה אסטרטגית - לחיות ליד הקורונה. לדעת גם להכיל חולים קשים, גם להכיל מתים. כי זו מגפה, ובמגפה אנשים מתים". הביקורת החריפה על דבריה, בריאיון לחדשות רשת, הובילה אותה לפרסם הבהרה, בה כתבה כי "כל נפטר הוא עולם ומלואו, וחיי אדם הם ערך עליון מקודש".
"בכלל לא הייתה שאננות ולא היה חוסר הבנה. הבנו מהרגע הראשון, מהרגע שהייתה ההתפרצות בבנימינה ובמודיעין", טענה שקד בריאיון. חברת קבינט הקורונה, שיתכנס גם היום כדי לאשר את ההמלצות על הרחבת התו הירוק, החלה מחודשת של התו הסגול והטלת מגבלת התקהלות בהתכנסויות בבתים פרטיים, אמרה כי "לקחנו החלטה לא פשוטה, החלטה אסטרטגית – לחיות ליד הקורונה".

לדבריה, "הנקודה היא אי-ספיקת מערכת הבריאות, וכמובן ההחלטה צריכה להתקבל קודם. כל שבוע אנחנו עושים הערכת מצב. צפינו יפה מאוד את הנתונים קדימה. יש מספיק חיסונים. מי שמדבר בתקשורת וטוען אחרת – טועה ומטעה".
בעקבות הביקורת, שכללה גל של תגובות ברשתות החברתיות, כתבה שקד כי "כוונתי הייתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגפה העולמית. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת. אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים".
בין אותן תגובות הייתה גם תגובתו של בעלה של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שתקף בחריפות את שקד על דבריה. "אני באמת מבולבל, לפני יומיים דיברו על סגר, עכשיו לחיות לצד המגפה ושאנשים ימותו. מה לעזאזל המדיניות? יש כזאת?", צייץ ד"ר מאיר פרייס בטוויטר. "ועוד שאלה קטנה, מי בדיוק יכיל את המתים? המשפחות שלהם? הצוותים הרפואיים? כמה קל לדבר".
פורסם לראשונה: 23:29, 10.08.21