ח"כ אפרת רייטן (העבודה) התייחסה היום (שלישי) בריאיון ל-ynet radio למינויו הצפוי של איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי ואמרה: "אנשים צריכים להיבחן לא רק על דיבורים, לא רק על סיסמאות, גם על מעשים".
1 צפייה בגלריה
אפרת רייטן באולפן ynet
אפרת רייטן באולפן ynet
"יש לא מעט אנשים שכועסים עלינו". רייטן
(צילום: יריב כץ )
על הממשלה היוצאת אמרה רייטן כי "אי אפשר לומר שזו הייתה השנה הכי מוצלחת אי-פעם, מכל הבחינות, אבל כן נעשו ניסיונות ותהליכים מאוד רציניים. נלחמנו גם כקואליציה מאוד לא הומוגנית".
רייטן נשאלה אם היא רוצה להיות יו"ר מפלגת העבודה, והשיבה כי "כרגע זה בכלל לא בתכנון. יש יו"ר, מרב מיכאלי. היא עושה עבודה טובה, מגיע לה הרבה קרדיט. אני נותנת לה הרבה קרדיט על השנה וחצי בקואליציה". על תוצאות הבחירות אמרה רייטן כי "יש לא מעט אנשים שכועסים עלינו, כן חיבור למרצ, ללא חיבור למרצ. היו נתונים שהעידו אחרת".
ח"כ רייטן התייחסה גם לנאום שנשאה בכנסת לציון יום המאבק באלימות נגד נשים מול מליאה ריקה כמעט לגמרי. "הכנתי נאום ואז הגעתי למליאה וראיתי אותה ריקה. היו אולי עשרה אנשים. העיתונים מלאים כל יום עוד אישה נרצחה, נמכרה, נשרפה, הילדים שלה, אישה בהיריון, הגבר שלה, הילד שלה, החבר שלה. זו מליאה של 120 איש, היו מפוזרים פה ושם", היא אמרה. "ראיתי כותרת של ח"כ מהציונות הדתית שהוא מצטרף ללהיות נגד נשים בצה"ל. בזה אתם מתעסקים עכשיו? אחריי עלה אבי מעוז ואמר שצריך לבטל את היום הזה, להפוך את זה ליום למאבק באלימות בכלל ולא נגד נשים בפרט. יש פה בעיה".