פיגוע ירי בכביש הגישה ליישוב אבני חפץ שבשומרון: נהגת דיווחה הבוקר (שלישי) כי אש נפתחה לעברה ולעבר מכוניות נוספות. גבר בן 39, שהיה ברכב אחר, נפצע קל משברי זכוכיות, ופונה על ידי מד"א לבית החולים לניאדו. בתמונה מהזירה נראית שמשת הרכב של הפצוע מנוקבת משני כדורים שפגעו בה, וכדור נוסף חורר גם את מכסה המנוע. נזק נגרם גם לרכב נוסף.
הנהגת שדיווחה על הירי המשיכה למעבר תאנים הסמוך. לדבריה, מרכב המחבלים יצא מחבל שפתח באש, ונמלט. על פי החשד, המחבל ירה לעבר שלוש מכוניות. כוחות הביטחון שהגיעו למקום פתחו בסריקות ואיתרו תרמילים בזירה. הכביש שבו אירע הירי, ציר הגישה לאבני חפץ, נחסם לתנועה.
4 צפייה בגלריה
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
יוסי דגן בזירת פיגוע הירי בשומרון
יו"ר מועצת שומרון יוסי דגן ליד הרכב שנפגע מירי
(צילום: מועצה אזורית שומרון )
4 צפייה בגלריה
הנזקים שנגרמו לרכב בפיגוע הירי בשומרון
הנזקים שנגרמו לרכב בפיגוע הירי בשומרון
הנזק שנגרם לרכב מירי המחבל
ממד"א נמסר כי בשעה 7:49 התקבל דיווח במוקד על ירי סמוך לאבני חפץ לעבר רכב שהמשיך בנסיעה למעבר תאנים וחבר לצוותי מד"א. חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים לניאדו בן 39 בהכרה מלאה שנפצע משברי זכוכיות ומצבו מוגדר קל.
יו"ר מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר ב-ynet radio כי "בזירה נמצאו 15 תרמילים. תושב אחד נפצע קל ושתיים לקו בחרדה". לדבריו, "הפגנו נגד פתיחת מחסום שופה שליד אבני חפץ. במקום הזה כבר היו פיגועי ירי בעבר, וכל פעם כשהיו פיגועים המשטרה הייתה נענית לדרישה, סוגרת את המחסום, ואז שוב היו פותחים אותו. אני התרעתי, הוצאתי מכתבים, דרשתי מהממשלה להחזיר אותו".
דגן האשים את ממשלת נתניהו ואמר: "בנושא הביטחון ממשלת הימין לא שינתה אסטרטגית את המדיניות של ממשלת השמאל הקודמת, וזה עולה בדם. אם לא היה נס גלוי, היינו עם שלושה הרוגים עכשיו".
4 צפייה בגלריה
זירת הדקירה בשומרון
זירת הדקירה בשומרון
מעבר תאנים שליד אבני חפץ, ארכיון
פיגוע הירי אירע שעה קלה לאחר שמרצועת עזה נורו שלוש רקטות לעבר ישראל, ולפי צה"ל התפוצצו בשטחים פתוחים. אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ סעד שבעוטף עזה. השיגורים נעשו ככל הנראה כנקמה על מותו של האסיר הביטחוני חאדר עדנאן, מבכירי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, שמת בכלא לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים.
לפי שירות בתי הסוהר, עדנאן נמצא לפנות בוקר ללא הכרה בתאו בבית המעצר ניצן, ובתום פעולות החייאה נקבע מותו בבית החולים אסף הרופא. עדנאן, בן 45 מג'נין, נעצר על ידי כוחות הביטחון בפעם ה-13 בחייו ב-5 בפברואר, ונכלא בפעם העשירית בשב"ס. מאז, כפי שעשה גם בפעמים קודמות בהן נעצר ונכלא, שבת רעב. הוא נעצר בחשד לחברות בארגון טרור, תמיכה בטרור והסתה, ולפי שב"ס "סירב לבצע בדיקות רפואיות או לקבל טיפול רפואי".
4 צפייה בגלריה
חאדר עדנאן
חאדר עדנאן
בכיר הג'יהאד חאדר עדנאן שמת בכלא הישראלי אחרי ששבת רעב 86 ימים, ושיגור הרקטות הבוקר מעזה
(צילום: AFP )
מותו של עדנאן, שנחשב לגיבור בעיני פלסטינים רבים, עורר בקרבם זעם רב. "השייח והמפקד עדנאן מת מפשע שהאחריות עליו מוטלת על כתפי הכיבוש שעצר אותו והתעלם מהסבל שלו, ופעל נגדו בפשעים מכוערים, והוא ישלם את המחיר על הפשע הזה", איימו בג'יהאד האיסלאמי. גם בחמאס הבטיחו תגובה, ודובר ארגון הטרור חאזם קאסם תיאר הבוקר את מותו של עדנאן כ"הוצאה להורג בדם קר על ידי שב"ס". גם ברשות הפלסטינית טענו ל"פשע" מצד ישראל, ובמשרד החוץ הפלסטיני איימו לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.