אחד החשודים שנעצרו בפרשת הרצח של אבי אדרי והיעדרותו של ניסים שטרית חתם על הסכם עד מדינה עם המשטרה. מדובר בחקירה שהפכה בשבועות האחרונים לגלויה - ובמסגרתה נעצרו חשודים וחשודה מקהילת "שובו בנים" של אליעזר ברלנד.
לפי החשד של המשטרה, החשודים היו מעורבים בהיעלמותו של הנער שיטרית שנעדר מאז 1986 ובפרשת הרצח של אדרי שאותר ביער רמות ב-1990. שיטרית נחטף מישיבתו באשדוד, הוא הוכה בידי משמרות הצניעות שאיימו עליו כי לא ייפגש עם נערות שהכיר, וחצי שנה לאחר מכן הוכרז כנעדר וטרם נמצא עד היום.
2 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
ניסים שיטרית ואבי אדרי
(צילום: דוברות המשטרה)
החשודה, שהודתה כי שימשה כ"נערת פיתוי" עבור החטיפה של שיטרית, אמרה לבני משפחתה לפני הדיון בבית המשפט: "אתם לא מבינים איזה ניקוי אורוות עשיתי פה". מוקדם יותר היום, ולבקשת צוות החקירה, הוארך בבית המשפט השלום בירושלים מעצרם של חמשת החשודים פעם נוספת למשך שבוע. בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי צפויים מעצרים נוספים.
לפני שנתיים, בסרט התיעודי "רב הנסתר" ששודר ב"כאן", אמר אחד מחסידי הרב ברלנד כי אנשי משמרות הצניעות רצחו את הנער, ביתרו את גופתו וטמנו את חלקיה ביער אשתאול. באותו סרט הוזכר גם רצח אדרי, שאף הוא שויך למשמרות הצניעות. גופתו נמצאה ביער רמות ב-1990 עם סימני התעללות קשים.
2 צפייה בגלריה
כתבה בנושא היעדרות הנער נסים שטרית שעלתה בידיעות אחרונות בשנת 1986
כתבה בנושא היעדרות הנער נסים שטרית שעלתה בידיעות אחרונות בשנת 1986
(מתוך ארכיון "ידיעות אחרונות")
חברים לשעבר ב"שובו בנים" סיפרו שלא הופתעו מההתפתחויות האחרונות בפרשה ומהמעצרים. "אנחנו מכירים את הסיפור והוא קשה מלהכיל", אמר אדם שהיה בעבר ב"שובו בנים". "חלק מהנפשות הפועלות נשארו בכת וחלק כבר יצאו, אבל קשר השתיקה ביניהם נשמר עד היום. אני מקווה שעכשיו הוא נפרם והתיקים האלה סוף-סוף יפוענחו".
גורם המקורב לרב ברלנד טען בשיחה עם ynet כי אף ששלושת העצורים היו בעבר חלק מחסידות "שובו בנים", כיום הם חלק ממתנגדיו המובהקים של ברלנד - ואף העידו בעבר נגדו.