השר גדעון סער, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר הבוקר (חמישי) כי הוא מתנגד להעברת השליטה ברצועת עזה לרשות הפלסטינית אחרי המלחמה. "הרשות לא יכולה לשלוט בעזה", אמר סער בריאיון ל-ynet Live , והסביר כי זה נשען על עמדת גורמי ביטחון ומודיעין.

"הרשות הפלסטינית לא שולטת באופן אפקטיבי גם ביו"ש", הוסיף סער. "אבו מאזן אומר שהוא מוכן לקחת אחריות על רצועת עזה, בתנאי שהפתרון יכלול גם את ירושלים ואת יו"ש, ועל זה אני אומר: תמשיך לחלום".
על הדיווחים על מו"מ להפסקת אש הומניטארית תמורת שחרור חטופים, אמר סער כי "לא תהיה כל הפסקת אש שהיא זמנית מטבעה, כי אנחנו לא השגנו את יעדי המלחמה ולא נקיים הפסקת אש קבועה". עם זאת, הוא ציין כי "אנחנו לא שוללים שום דרך כאמצעי להביא חטופים לישראל. יש לנו מחויבות כלפי האזרחים שלנו, אזרחים וחיילים שנמצאים בשבי חמאס, וזו מחויבות שנצטרך לממש בכל דרך שנוכל לממש אותה".
סער אמר כי היעדים שישראל רוצה להשיג בתום המלחמה הם "השמדת היכולות הצבאיות של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי והשמדת היכולות השלטוניות של חמאס, הסרת האיום, החזרת החטופים ומשטר ביטחון אחר בגבול שלנו עם רצועת עזה. הוא יכלול גם רצועות חיץ ביטחוניות שימנעו גישה לקו הגבול, כפי שהיה לפני 7 באוקטובר".
1 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה המחנה הממלכתי
ישיבת סיעה המחנה הממלכתי
"כולם מתרכזים בנושאים שקשורים למלחמה". סער
( צילום: אלכס קולומויסקי)
אחרי ששר המשפטים יריב לוין הודיע כי יכנס בשבוע הבא את הוועדה לבחירת שופטים, אמר סער כי "אני לא יודע אם הושגו הסכמות. מתקיים דיאלוג בין לוין לבין חברי ועדה אחרים לרבות מי שמכהן כנשיא בית המשפט העליון בפועל ואני מאוד מקווה שהוא יביא להסכמות. יש הרבה מאוד תקנים של שופטים שפנויים תקופה ארוכה. נוצר מחסור גדול של שופטים, לדבר הזה יש השפעה ישירה על אורך ההליכים השיפוטיים בערכאות השונות שהוא גם ככה ארוך מדי ופוגע באזרחים שלנו ולכן אני מקווה שיגיעו להסכמות ויצליחו למנות את התקנים החסרים שהם כרגע רבים".
על המהפכה המשפטית אמר סער כי הנושא "לא נמצא כרגע על הפרק. כולם מתרכזים בנושאים שקשורים למלחמה, הנושאים האזרחיים, העורף, ההסברה, מדיניות החוץ, יש מכלול שלם של נושאים. אין לנו שום אפשרות אחרת, זאת מלחמה שלא ידענו כמותה מבחינת המורכבות וההשפעה על החיים האזרחיים בתוך המדינה והיא מחייבת את מלוא תשומת הלב".