2 צפייה בגלריה
אנטואן קונטה שחקן הפועל ת"א
אנטואן קונטה שחקן הפועל ת"א
אנטואן קונטה
(צילום: עוז מועלם)
הותר לפרסום כי בלם הפועל תל אביב, אנטואן קונטה, הוא הכדורגלן החשוד בתקיפת זוגתו בתל אביב. מלבד מעצר הבית שבו הוא שוהה, הוא קיבל צו הרחקה של 100 מטר מבת זוגו. קונטה נחקר ביום שני בעקבות תלונות השכנים, שטענו שתקף את זוגתו בדירתו. עם זאת, היא טענה במשטרה כי רק התווכחו, ושלא הייתה אלימות בתקרית.
בית משפט השלום בתל אביב קיבל היום (רביעי) את ערעורו של השחקן, והתיר לו לצאת ממעצר הבית לצרוך אימון - בפיקוח של עוזר המאמן סלים טועמה. בעקבות ההחלטה, הוא השתתף היום באימון ראשון מאז התקרית. לקונטה הותר גם לצאת למשחקים בחו"ל בין 18 בספטמבר ל-29 בספטמבר.
עורך הדין מור עטיה, המייצג את השחקן: "אנחנו מברכים על כך שחרף ההד התקשורתי הרב סביב מרשי, בית המשפט מצא לנכון לאזן באופן ראוי בין האינטרסים השונים והגיע להחלטה מאוזנת וראויה תוך כדי קבלת הערר שהגשנו".
2 צפייה בגלריה
אנטואן קונטה
אנטואן קונטה
הפרסום על חתימתו של קונטה בהפועל תל אביב
(צילום: באדיבות הפועל ת"א)
למעשה, זו לא הפעם הראשונה שקונטה מסתבך - הצרפתי בן ה-28 היה מעורב בעבר בתקרית דומה מאוד. למרות זאת, החליטה הפועל תל אביב להחתים את השחקן.
ב-8 בדצמבר 2016 ליאם ז'אן וחבריו החליקו בסקייטבורד בשכונה בעיר ריימס שבצפון מזרח צרפת, ושמעו אישה בוכה וצורחת מאחד הבתים. ז'אן סיפר לרדיו מונטה קרלו כי "שמעתי דלת נטרקת וניגשתי לאזור כדי להבין מה הולך שם. קונטה דחף את האישה, שנפלה לרצפה. הוא זרק אותה מהבית. הלכתי לשם כדי שהם יראו אותי ואולי יפסיקו עם זה".
הוא הוסיף: "קונטה שאל אותי מה אני מחפש שם. הוא התחיל לקלל אותי והיה ממש עצבני. הלכתי לכיוון החברים שלי כדי שנוכל להתקשר למשטרה ולדווח על זה, אבל לא הספקתי. הוא יצא עם אלת בייסבול וגז מדמיע, נתן לי מכה אחת ברגל ואז בראש. נפלתי אל הקרקע וכשפתחתי את העיניים הוא עמד מעליי וצעק שאעוף משם. איכשהו הצלחתי לקום ולרוץ, ואז פתאום הרגשתי סחרחורת ולא הצלחתי לעמוד על הרגליים. החברים שלי עזרו לי להתרחק ואז הגיעה העזרה".
ז'אן פונה לבית החולים ואף שהה בתרדמת בחלק מזמן האשפוז. במקביל, קונטה נעצר, אך שוחרר בערבות לאחר זמן קצר מאוד. בסיום משפטו בצרפת נגזר עליו עונש של שנת מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי. לאחר ערעור ובקשה "לא לפגוע בקריירה שלו", עונשו הומר ב-19 במאי 2021 לחמש שנות מאסר על תנאי ועבודות שירות.
כעבור זמן מה קונטה התנצל, ככל הנראה לאחר שקיבל תדרוך מעורך דינו, ואמר: "ההתפרצות שלי הייתה נוראית, אני מתנצל מעומק ליבי על מה שקרה. זה קרה ועבר, אני לא יכול להסביר למה התנהגתי בצורה הזו. אין לזה תירוצים ואני מתחרט על זה. אני רוצה לראות את הקורבן כדי להתנצל בפניו". ז'אן עצמו סיפר שקונטה מעולם לא ניסה ליצור איתו קשר על מנת להתנצל, וטען כי השחקן דיבר על הרצון שלו לעשות זאת רק בתקשורת. קונטה ציין כי "מעולם לא האמנתי שאסכן את חייו של אדם אחר. השופט אפשר לי להמשיך בקריירה שלי, לקחתי את ההזדמנות הזו והמשכתי בקריירה מחוץ לצרפת - ידעתי שאף קבוצה במדינה לא תיקח אותי".
קונטה, שהיה שחקן ריימס בזמן התקרית, דיבר על היחס שקיבל אז מהמועדון: "אף אחד לא דיבר איתי. זה אכזב אותי כי כשהייתי שם המאמן אמר שאנחנו כמו משפחה, אפילו כשקשה. אני רוצה לחזור לשחק בצרפת, אבל לא יודע מתי". ואכן, ריימס, ששיחקה אז בליגה השנייה, מיהרה להתנער מהפעילות העבריינית של קונטה וגינתה אותו בלשון חריפה. "המחשבות שלנו עם בת זוגו ועם הקורבן של התקיפה", נמסר מטעם המועדון אז, "אנחנו מגנים את שאירע בצורה הכי חריפה שיכולה להיות. פעולותיו נעשו בניגוד לכל הערכים של המועדון. אנחנו דורשים מהשחקן לשאת באחריות מלאה על מעשיו ולשתף פעולה עם רשויות החקירה בעניין".
גם במקרה ההוא טענה זוגתו של קונטה שלא הופעלה נגדה אלימות פיזית וכי היה מדובר "רק" באלימות מילולית ובאיומים. לאחר מכן היא משכה את התלונה. התובע במשפט טען שלא רק שקונטה פעל באלימות ברוטלית - אלא ברוב חוצפתו גם המשיך בשגרת היום שלו לאחר התקיפה - ונותר אדיש וקר רוח למעשה האלים שביצע. לדבריו, לאחר התקרית הלך השחקן לסניף הבנק שלו וערך קניות, עד שהגיעה ניידת משטרה שלקחה אותו למעצר.
לקונטה אף היה רקורד פלילי טרם אותו אירוע חמור. הוא התעמת כמה פעמים עם שוטרים לאחר שנתפס מבצע עבירות תנועה. בנוסף, בת הזוג שלו הגישה תלונה על אלימות חודשים אחדים לפני אותה תקרית, אך מיהרה לבטל אותה.