2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר מנופף באקדחו בעימות עם מאבטחים בגני התערוכה
איתמר בן גביר מנופף באקדחו בעימות עם מאבטחים בגני התערוכה
בן גביר בחניון, לפני כשנתיים
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה הערב (חמישי) כי תיק החקירה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שתועד מחזיק באקדח ואף הניף אותו לרגע במהלך עימות עם מאבטחים ערבים בגני התערוכה, נגנז בשל חוסר סיכוי להרשיעו באיומים.
במסגרת החקירה התפתח עימות בין בן גביר לשני סדרנים בחניון תת-קרקעי בגני התערוכה בתל אביב, סביב חניה במקום המסומן כאסור לחניה. לדברי בהרב-מיארה, "בן גביר נהג שלא כפי המצופה מכל אזרח, ובוודאי כמצופה מנבחר ציבור".
2 צפייה בגלריה
היועמ"ש גלי בהרב־מיארה
היועמ"ש גלי בהרב־מיארה
בן גביר נהג "שלא כפי המצופה" מנבחר ציבור. בהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ)

במהלך האירוע דיברו הצדדים באופן תוקפני זה כלפי זה והתקדמו זה לעבר זה. בהמשך אחז בן גביר באקדחו כשהוא מופנה כלפי מטה ואף הרימו לשנייה, לאחר שסבר כי הסדרנים הם מאבטחים חמושים, ולדבריו חש מאוים. בשל כך ציינה היועמ"שית כי "בנסיבות אלה, התשתית הראייתית אינה מבססת סיכוי סביר להרשעה בעבירת איומים".
כאמור, בחינת מכלול הראיות וניתוחן העלתה כי לא ניתן לקבוע מה היו הנסיבות המדויקות שהובילו לתחילת העימות ולאופן שבו הוא התפתח. זאת, בין היתר, כתוצאה של חסר ראייתי בכל הנוגע לרגעיו הראשונים של האירוע, וכן בשל הגרסאות הסותרות של הצדדים.
לפי ההודעה, לאחר בחינת חומר החקירה שנאסף, ולאחר שבהרב-מיארה קיימה התייעצויות, לרבות בהשתתפות פרקליט המדינה עמית איסמן, משניו וכלל גורמי התביעה הרלוונטיים, שבהן לובנו סוגיות הטעונות הכרעה, החליטה היועמ"שית לאמץ את המלצתו של פרקליט המדינה לגנוז את תיק החקירה נגד בן גביר.