אחרי שבועות של טענות פלסטיניות ל"מצור" על בית החולים נאסר בחאן יונס - בית החולים הגדול ביותר הפועל ברצועה כעת - צה"ל מאשר כי לוחמים נכנסו לבית החולים, במטרה להגיע לפעילי חמאס. "כוחות מיוחדים נכנסו לבית החולים", אמרו בצבא לסוכנות הידיעות רויטרס, וציינו כי יש מידע מהימן על כך שייתכן שיש במקום גופות של חטופים מהטבח.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הודעה מיוחדת באנגלית בעקבות כניסת הכוחות לנאסר וחשף כי המידע על כך שיש גופות חטופים בבית חולים זה הגיע בין היתר מחטופים ששוחררו. "יש לנו מידע מודיעיני אמין, מכמה מקורות. יש לנו אינדיקציה שחמאס החזיק חטופים בבית החולים, ושעשויות להיות גופות של חטופים במתקן", אמר.
"כמו שהוכחנו במקרים של בתי החולים שיפא, רנתיסי, אל-אמל ובתי חולים רבים אחרים ברצועה, חמאס משתמש בהם כמוקדי טרור", הוסיף תא"ל הגרי. "מחבלי חמאס ככל הנראה מתחבאים ברגע זה מאחורי אזרחים פצועים בבית החולים נאסר, ונראה שחמאס השתמש בבית החולים כדי להחביא גם את החטופים שלנו".
דובר צה"ל אמר, בהצהרה שנועדה לתקשורת הזרה, כי "אחת ממשימות הצבא היא להבטיח שבית החולים ממשיך את תפקידו החשוב בטיפול במאושפזים. הדגשנו שאין חובה על חולים או על אנשי צוות לפנות את המקום. אנחנו שולחים מכלי חמצן ודלק לבקשת בית החולים, כדי להבטיח שימשיך בתפקידו החיוני, ללא הפרעה".
עם זאת, בהודעה למשפחות החטופים שהועברה על ידי קציני הקשר, הבהירו בישראל כי "בשלב זה אין מידע קונקרטי על הימצאות גופות. אם יימצאו ממצאים רלוונטיים, המשפחות יעודכנו באופן מיידי".

לפי הודעת צה"ל, הפעולה בבית החולים נאסר מבוססת על מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור של חמאס בבית החולים, ומטרתה היא הגעה לפעילי טרור, בהם גם חשודים במעורבות בטבח בשבעה באוקטובר. בצה"ל אמרו כי עד כה עוכבו כמה חשודים בבית החולים.
בצה"ל אמרו כי לפעולה קדם מאמץ לפינוי חוסים מבית החולים, על מנת לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים. "לטובת פינוי החוסים נפתח מעבר מיוחד לפינוי האוכלוסייה האזרחית השוהה במרחב, לכיוון האזור ההומניטרי", אמרו. "הכוחות הפועלים במרחב הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי".
במשרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, טענו מוקדם יותר היום כי המחלקה האורתופדית בבית החולים נפגעה מתקיפה אווירית. לדבריהם, אחד המאושפזים נהרג ואחרים נפצעו. ב-CNN פורסם סרטון שבו נראו חולים פצועים, המועברים למסדרון. לפי משרד הבריאות העזתי, בבית החולים נאסר נמצאים 1,500 פליטים.
2 צפייה בגלריה
ההרס בבית החולים האסר לאחר תקיפת צה"ל
ההרס בבית החולים האסר לאחר תקיפת צה"ל
דם על רצפת בית החולים
2 צפייה בגלריה
פלסטיני חוסם דלת ב בית החולים נאסר חאן יונס עזה
פלסטיני חוסם דלת ב בית החולים נאסר חאן יונס עזה
תיעוד מתוך בית החולים
(צילום: @mahmoud_shammala via Instagram/via REUTERS)
ברשת "אל מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, פורסמו אמש פרטים על מה שהיא כביכול התגובה הישראלית להצעה לעסקת חטופים. לפי הכתבה, ישראל מסכימה שהשלב הראשון בעסקה יימשך 42 יום. השני יימשך 30 יום, והשלישי לא תחום בינתיים בזמנים.
ישראל, כך לפחות לפי "אל מיאדין", הודיעה שלא תיסוג מאזורים ללא אוכלוסייה בעזה, ולא דיברה על שיקום בתי חולים - אלא על שיקום כללי של הרצועה. בישראל מסכימים כביכול להכנסת 500 משאיות, כפי שחמאס ביקש, ולהכנסה - בתיאום עם ישראל - של בתים ניידים ואוהלים. בנוסף, בישראל מסכימים לכאורה במסגרת העסקה ליציאה של 50 פצועים בני יותר מ-50 מדי יום מעזה.
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר הבוקר על הדיונים כי "כל הסכם חייב להבטיח הפסקת אש, את נסיגת צבא הכיבוש מרצועת עזה והשלמת עסקת חליפין רצינית".