איראן הודיעה היום (א') על מעצרם של "חברים בארגון טרור שקשור לישראל", שהסתננו למדינה.
איסמאעיל חטיב, שר המודיעין של הרפובליקה האיסלאמית, מסר הבוקר: "חברי ארגון טרור שקשור למשטר הציוני, ושנכנס למדינה מהגבולות המערביים שלה, נעצרו". לא ברור מה מספר העצורים.
2 צפייה בגלריה
צבא איראן
צבא איראן
חיילים בצבא איראן, ארכיון
(צילום: gettyimages)
איראן מאשימה לעיתים קרובות את יריבותיה – בהן ישראל וארה"ב – בניסיון לערער את שלטונה, ומעת לעת מדווחת על מעצר חשודים בריגול למען ישראל. בכמה מקרים הם נשפטים לעונשי מוות.
בחודש נובמבר הודיעה איראן על גזר דין מוות לארבעה בני אדם שלטענתה שיתפו פעולה עם המודיעין הישראלי. הם הורשעו במעורבות בחטיפות בתוך איראן, ונטען כי הם חטפו אנשים על מנת להשיג מהם "הודאות מזויפות", ובנוסף גנבו והרסו רכוש פרטי וציבורי.
בחודש יולי טענה איראן כי היא עצרה חברים ב"רשת ריגול" שעבדה למען ישראל, והייתה בקשר עם המוסד. לפי איראן, העצורים נתפסו לפני שהצליחו לבצע פעולות חבלה ו"מבצעי טרור", ושברשותם היו חומרי נפץ עוצמתיים. אתר החדשות האיראני "נור ניוז", שמזוהה עם המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, טען אז שחברי רשת הריגול תכננו לפוצץ "מרכז רגיש" במחוז איספהאן במרכז המדינה. באיספהאן נמצאים כמה אתרי גרעין מרכזיים של איראן, וכן בסיסי טילים.
2 צפייה בגלריה
מצעד צבאי בטהרן
מצעד צבאי בטהרן
(צילום: רויטרס)
בתקרית אחרת הבוקר דיווחה התקשורת הממלכתית באיראן כי חמישה חיילים במשמר הגבול האיראני נהרגו בעימותים עם חמושים שניסו להסתנן למדינה מגבול פקיסטן. העימותים היו בעיירת הגבול סרבאן שנמצאת במחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן בדרום מזרח איראן, 1,360 ק"מ מדרום לבירה טהרן. לפי הדיווח האיראני, החמושים נמלטו מהאזור ויש נפגעים בשורותיהם.