1 צפייה בגלריה
סא"ל ד, מפקד דובדבן
סא"ל ד, מפקד דובדבן
סא"ל ד', מפקד דובדבן
(מתוך פייסבוק)
לוחמים יוצאי דובדבן פרסמו מכתב תמיכה בבחירה במפקד היחידה, סא"ל ד', להשיא משואה בטקס בהר הרצל ביום שלישי. במכתב, שחתום על ידי "מאות לוחמי, מפקדי וקציני גדוד 101" ופורסם בסוף השבוע, נטען כי ד' הוא "לוחם ערכי ומסור שנותן את כולו למען ביטחון ישראל. עם ישראל זכה בו וחייב לו הרבה". התמיכה בו מגיעה לאחר חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות", שבמסגרתה כמה מחייליו לשעבר של מפקד דובדבן קראו לבטל את הבחירה בו.
"אנו מתנערים מהאמירות (במכתב ההתנגדות), ולא נאפשר לאף גורם לפגוע בשמו הטוב", הוסיפו הלוחמים. "אנו תומכים, מחזקים, ונעשה הכל ברמה הלאומית כדי לשמור על שמו הטוב". חיים טביב, בוגר הפלוגה, סיפר גם הוא בסוף השבוע: "מאוד כאב לי כשקראתי את מכתב הנגד. בסוף זה פוגע בחיילים, יש פה לוחם מצוין שאיבד עין וזה מרגיש שאין הכרת הטוב".
גם סגן-אלוף ד' עצמו הגיב למכתב הנגד. בהודעה למקורביו בנוגע לדרישה של חייליו לשעבר לבטל את בחירתו להשיא משואה ביום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, אמר: "הכול טוב. לא מתרגש מכל טענה שקרית שאני שומע עליה בפעם הראשונה בחיי. עשיתי כמה תפקידים מאז".
מכתב הדרישה שקרא לפסול את הבחירה בד', שנשלח לשרה מירי רגב שאחראית על הטקס, חתום על ידי 15 לוחמי מילואים כבני 30, שבתקופה שאליה הם מתייחסים הם היו בני 21-19. סא"ל ד', אז רב-סרן, היה מפקד הפלוגה שלהם במשך שנה. לטענתם, הוא שיקר בתחקירים לגבי האירוע שבו איבד את עינו ושבו נפל סמ"ר בניה רובל, במהלך מבצע צוק איתן ב-2014. הם סיפרו כי על אף שסא"ל ד' טוען שהסתיר את הפציעה בעינו מחייליו והמשיך להילחם לצידם, בפועל "אחרי הפציעה הוא הועלה על נגמ"ש, ותוך עשר דקות היה בארץ".