תנועת החרם BDS טוענת לניצחון גדול בעקבות הודעת חברת המזון האמריקנית הענקית ג'נרל מילס למכור את אחזקותיה במיזם עסקי משותף עם חברת ההשקעות הישראלית "בודן אחזקות", שכלל מפעל של פילסברי באזור התעשייה עטרות שמעבר לקו הירוק.
החברה האמריקנית שמייצרת את מוצרי המאפה של פילסברי, נייצ'ר ואלי וגלידות האגן-דאז - הודיעה שהיא תמכור את אחזקותיה ל"בודן אחזקות" כחלק מאסטרטגיית השקעה בינלאומית רחבה יותר של בחירת אסטרטגיות לגבי היכן נכון לתעדף את המשאבים כדי להניב תשואות טובות יותר. החברה האמריקנית לא הזכירה בהצהרה שלה כל קשר לפוליטיקה או לעובדה שהמפעל היה ממוקם בהתנחלויות.
1 צפייה בגלריה
מוצר של חברת פילסברי
מוצר של חברת פילסברי
מוצר של חברת פילסברי
(צילום: ינאי יחיאל)
ג'נרל מילס, חברת האם של פילסברי, הוכללה ב-2020 ברשימה השחורה של מועצת האו"ם לזכויות אדם כחברה שפועלת בהתנחלויות בגלל בעלותה על מפעל פילסברי באזור התעשייה עטרות.
תנועת ה-BDS מיהרה לצהול וטענה שמדובר בניצחון גדול לאחר שנים שהיא ועוד ארגוני זכויות אדם הפעילו לחצים על ג'נרל מילס למשוך השקעות מ"מדינת האפרטהייד ישראל". עוד צוין כי "תנועת ה-BDS מקבלת בברכה את החלטת ג'נרל מילס כצעד מכריע לקראת סיום המעורבות של החברה באפרטהייד הישראלי והפרה זכויות האדם של הפלסטינים".
ואולם, דני נגל, מנכ"ל ג'נרל מילס ישראל, אומר כי אין כל קשר ל-BDS וכי מדובר בהחלטה עסקית נטו. "חברה של כ-20 מיליארד דולר יצאה בכל העולם למעט ארה"ב מכל עסקי הבצק והחליטה שאין טעם להישאר בשוק שלנו בעסקי הבצק".
בתשובה לשאלה האם אין קשר למיקום של מפעל פילסברי באזור התעשייה עטרות, השיב נגל: "לא חושב. לי בטח אין בעיה עם זה. הם לא שיתפו אותי בנושא".