גל לופט (56), פרופסור ישראלי המתמחה בתחום ביטחון ואנרגיה, נעצר אתמול (חמישי) ע"י משטרת קפריסין בנמל התעופה הבינלאומי של לרנקה, בעת שתכנן להמריא חזרה לישראל. לופט נעצר בגלל צו מעצר של האינטרפול, שהוצא לבקשת ארה"ב, שם הגדירו אותו כ"מבוקש בגין עבירות שנוגעות לייצוא נשק ללוב ולסין". הוא חשוד בקשירת קשר לביצוע עבירות חמורות, הצהרות כוזבות ועבירות נוספות שביצע לכאורה מאז 2015 ועד היום.
פרופ' לופט, סגן אלוף במילואים, הובא היום בפני שופט בלרנקה ומעצרו הוארך עד לדיון נוסף שייערך בעוד שבוע בבית המשפט המחוזי בעיר הקפריסאית, שדן בבקשות הסגרה בינלאומיות.
2 צפייה בגלריה
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופסור גל לופט יו"ר מכון מחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון נעצר בקפריסין
פרופ' גל לופט, עורך דינו טוען ל"מעצר פוליטי"
2 צפייה בגלריה
ג'ו והאנטר ביידן
ג'ו והאנטר ביידן
פרופ' לופט מסר מידע מפליל על האנטר ביידן, ונעצר בקפריסין בחשד לייצוא נשק ללוב וסין
(צילום: AP)
עורך דינו מרדכי ציבין, המתמחה בטיפול בעצורים ישראלים בחו"ל, טען כי מדובר במעצר פוליטי מובהק ובניסיון לנטרל את לופט בשל מידע שמסר בפרשת השחיתות שבה מעורב לכאורה האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
"המעצר אירע ארבע שנים לאחר שלופט שיתף פעולה עם חוקרי ה-FBI ומשרד המשפטים האמריקני כדי לעזור להם עם מידע על אודות הפרשה", טען. הפגישה המדוברת של לופט עם החוקרים אירעה ב-2019, אז הוא מסר מידע מפליל לכאורה נגד ביידן הבן.
עו"ד מרדכי ציביןעו"ד מרדכי ציבין
לופט משמש כיו"ר מכון המחקר לניתוח ביטחון גלובלי בוושינגטון. ציבין מכחיש כל קשר בינו לבין סחר בנשק למדינה כלשהי וטען כי "מדובר בסקנדל אמיתי". לדברי ציבין, בכוונתו להיאבק בבקשת ההסגרה ולבקש מבית המשפט בקפריסין שלא להסגירו לארה"ב. "אני מקווה שבית המשפט יווכח לדעת מהר שזה תיק פוליטי", אמר.
בדצמבר 2020 האנטר, בנו של הנשיא האמריקני, הודיע שמתנהלת נגדו חקירה פדרלית שעוסקת בתשלומי המסים שלו. החקירה נפתחה ב-2018 והיא מתמקדת בפעילות העסקית של בן הנשיא בסין. היא הופסקה לקראת הבחירות לנשיאות, כחלק ממדיניות של משרד המשפטים שלא להשפיע על הבחירות, וחודשה לאחר מכן.