2 צפייה בגלריה
יוסף בן שימול באחד הדיונים בבית המשפט
יוסף בן שימול באחד הדיונים בבית המשפט
יוסף בן שימול באחד הדיונים בבית המשפט באוקראינה
יוסף בן שימול, ישראלי בן 32 שהגיע לאוקראינה כתייר, עלול לרצות שם עונש מאסר של בין שלוש לשבע שנים בגין מעורבותו באירוע אלים שהתרחש לפני כחודשיים במטרו בבירה קייב. השלטונות מייחסים לו חוליגניזם והתפרעות שבמהלכה איים על נוסעים באקדח שמה פנאומטי. בן שימול טוען מנגד כי מדובר בהגנה עצמית, מאחר שהותקף על ידי כמה מהנוכחים. מקורביו טוענים שנרמז לו שאם ישלם שוחד של 40 אלף דולר - הוא ישוחרר.
בן שימול, שנמצא במעצר מאז האירוע, הגיע לאוקראינה כתייר והתאהב בבחורה מקומית. ביום האירוע, נטען, הוא תקף אישה שבעטה בו קודם לכן משום שלדבריה הוא חסם את המעבר עם הרגליים. נוסעים אחרים נחלצו לעזרתה והחלו להכות את בן שימול, והוא בתגובה שלף את אקדח הדמה, איים עליהם ונמלט.
2 צפייה בגלריה
בן שימול וחברתו לאידה
בן שימול וחברתו לאידה
בן שימול ובת זוגו לאידה. "בשגרירות לא עוזרים"
האירוע תועד במצלמות במעגל סגור והוא נלכד בתום מצוד. הרשויות באוקראינה מייחסות לו אחזקת נשק, הפרת סדר והתפרעות - עבירות שכאמור העונש בגינן נע בין שלוש לשבע שנים. בן שימול, שבתחילה מונה לו עורך דין ציבורי אך מאז שכר שני עורכי דין פרטיים, טען בבית המשפט שהוא קורבן של הפרשה. לדבריו, הוא נבהל כשהותקף באלימות ולכן שלף אקדח גז שקנה בקניון.
מקורביו טוענים שבמהלך המשפט המתנהל נמנע ממנו כמה פעמים להגיע לדיונים. אימו, סמדר בן שימול, אמרה ל-ynet: "הבן שלי חף מפשע ואני ממש חוששת לגורלו, הוא לא עשה שום דבר. הוא בסך הכל עלה לרכבת צפופה ובטעות דחף אישה שהתחילה להשתולל ולצרוח סביבה. גברים אוקראינים הגיעו היכו את הבן שלי מכות רצח ופצעו אותו, אחד מהם נתן לו אגרוף בעין". בן שימול הוסיפה כי "הילד הוציא רובה אוויר ונופף בו כדי להבריח את התוקפים שלו ולמחרת עצרו אותו עם החברה שלו בקניון. אף אחד לא עוזר לו, משרד החוץ והשגרירות באוקראינה לא מוכנים להתערב ומעבירים את הנושא מאחד לשני. אנחנו לא ישנים בלילה ממה שקורה לו ולא רואים את האור בקצה המנהרה. הכל שם מושחת והוא עצור כבר קרוב לחודשיים. דורשים מאיתנו כל הזמן כספים כדי להוציא אותו ושילמנו יותר מ-150 אלף שקל. מצבו מידרדר מיום ליום".
בת זוגו האוקראינית לאידה סיפרה היום (ה'): "אף אחד מהשגרירות הישראלית לא עוזר לו. אף אחד לא ביקר אותו בכלא. ממש מחביאים אותו. הוא לא צריך לשבת בכלא".
לאחרונה נעצרו בקייב אזרחים ישראלים בנסיבות דומות, אולם הם שילמו קנס ושוחררו.