בצל החשש מחזרה לטרור מטענים בעקבות הפיגוע המשולב אתמול בירושלים, שב"כ הודיע הבוקר (יום ה') כי סיכל בחודש שעבר פיגוע מטען שאותו תכנן תושב רצועת עזה שקיבל היתר עבודה בישראל. הוא נתפס, כך נמסר, עם מטען שתכנן להפעיל באוטובוס בדרום הארץ - והוגש נגדו כתב אישום.
2 צפייה בגלריה
פתחי זיאד זקות החשוד בהכנת מטען חבלה במטרה לחבל בדרום הארץ
פתחי זיאד זקות החשוד בהכנת מטען חבלה במטרה לחבל בדרום הארץ
פתחי זיאד זקות והמטען שנתפס
בהודעת שב"כ נמסר כי ב-30 אוקטובר נעצר האיש, פתחי זיאד זקות, בן 31 מרפיח, על ידי אנשי שב"כ והמשטרה. מחקירתו עלה כי גויס על ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי לביצוע פיגוע הנחת מטען בקו אוטובוס באזור דרום הארץ. בבחינת התנהלותו של זקות ברשת נמצאו פרסומים בעלי גוון קיצוני.
עוד עלה מחקירתו כי עבר הכשרות והדרכות חומרי נפץ על ידי מומחה חבלה ברצועה וכי בעת כניסותיו לישראל החל בפועל לאסוף חומרים להרכבת מטען חבלה, חומרים אשר נתפסו בעת מעצרו.
המידע שהתקבל בחקירתו של זקות חשף את תשתית הטרור ברצועת עזה ואת העובדה כי הפיגוע אוכוון ע"י ג'האד ראנם, בכיר בג'יהאד האיסלאמי מרפיח. עוד עלה מהחקירה, כי זקות עמד בקשר בטחוני עם מחמד וכרים תמראז, קרובי משפחתו ופעילי ג'יהאד מרפיח, אשר היו אלה שגייסו אותו לקדם את הפיגוע.
2 צפייה בגלריה
פתחי זיאד זקות החשוד בהכנת מטען חבלה במטרה לחבל בדרום הארץ
פתחי זיאד זקות החשוד בהכנת מטען חבלה במטרה לחבל בדרום הארץ
המטען שנתפס. "חמאס אחראי", אומרים בשב"כ
פרקליטות מחוז דרום באמצעות עו"ד עמית גינת הגישה היום כתב אישום נגדו. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות כנגד בטחון המדינה: עבירות נשק – החזקה ונשיאה של נשק; חברות פעילה בארגון טרור; אימונים או הדרכה למטרות טרור; הכנה לביצוע מעשה טרור(רצח); מתן שרות להתאחדות בלתי מותרת ומגע עם סוכן חוץ.

נשלל היתר כניסה לכ-200 עזתים

זו הפעם הראשונה מאז שניתן ההיתר לאלפי פועלים מעזה לעבוד בישראל בשנה האחרונה - שאחד מהם נעצר בחשד לפעילות טרור. שב"כ עודד את הגדלת המכסה, אף שבעבר התנגד לכך עקרונית. במערכת הביטחון ליווה אותו החשש הגדול מניצול פתיחת המעבר לטרור.
גורם בשב"כ מסר: "ישראל לא תאפשר ניסיונות לניצול התווך האזרחי על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה לקידום פיגועים ותפעל מול ניסיונות אלה בחומרה, תוך שרואה בחמאס כגורם האחראי".
לאור זאת, נמסר כי "בהמלצת שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוחלט על שלילת היתרי כניסה לישראל של כ-200 תושבי רצועת עזה להם קשרי משפחה עם גורמי טרור".
שר הביטחון בני גנץ הודיע כי ״הניסיון של ארגוני הטרור לנצל את התעסוקה של פועלים בישראל לצורך פיגועים מסכנת את פרנסתם של מאות אלפי תושבים ברצועת עזה. אנחנו מקיימים הערכת מצב שוטפת, ובמידה ונראה כי מתפתחת מגמה של גיוס פועלים מעזה לביצוע פיגועים, ישראל תשקול את צעדיה בהקשר ליציאת פועלים מרצועת עזה והקלות אזרחיות".