אוניברסיטת אלברטה בקנדה הודיעה הלילה (בין שבת לראשון) על פיטוריה של סמנתה פירסון, מנהלת המרכז נגד תקיפות מיניות במוסד, אחרי שזו הטילה ספק בכך שבמתקפת הטרור של 7 באוקטובר מחבלי חמאס אנסו ותקפו מינית נשים ישראליות. הסערה שחולל המקרה בקנדה מגיעה כשברקע הזעם בישראל על השתיקה הרועמת של ארגוני הנשים בעולם מול האונס, הרצח והחטיפות של נשים ישראליות.
1 צפייה בגלריה
סמנתה פירסון מנהלת מרכז נגד תקיפות מיניות ב אוניברסיטת אלברטה ב קנדה שפוטרה אחרי שהטילה ספק בכך שמחבלי חמאס אנסו אונס נשים יהודיות במתקפת הטרור של 7 באוקטובר
סמנתה פירסון מנהלת מרכז נגד תקיפות מיניות ב אוניברסיטת אלברטה ב קנדה שפוטרה אחרי שהטילה ספק בכך שמחבלי חמאס אנסו אונס נשים יהודיות במתקפת הטרור של 7 באוקטובר
סמנתה פירסון, מנהלת המרכז שפוטרה
פירסון חתמה, בשם המרכז שבראשו היא עומדת, על מכתב שיזמו שתי פוליטיקאיות מקומיות בפרובינציית אונטריו ושקרא למחוקקים בקנדה להתפטר במחאה על כך שראש הממשלה טרודו מסרב לקרוא להפסקת אש (אם כי הוא כן קרא להפוגה הומניטרית). חותמי המכתב מגנים בו גם את מנהיג המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP), ג'גמיט סינג, על כך שלדבריהם "חזר על האשמות לא-מבוססות שפלסטינים אשמים באלימות מינית".
"אנו החתומים מטה, תושבים של קנדה לכאורה, מפצירים במנהיגים הקנדים לסיים את שיתוף הפעולה שלהם עם הטבח ורצח העם המתמשכים בעזה, פלסטין הכבושה", לשון המכתב.
החתימה על המכתב, מצד מי שאמורה לפעול להגנה על נשים, עוררה זעם בקנדה, והלילה כאמור הודיעה אוניברסיטת אלברטה על פיטוריה של פירסון.
"אני רוצה להבהיר שהעמדות והדעות האישיות של העובדת לשעבר לא מייצגות בשום אופן את אלו של אוניברסיטת אלברטה", מסר נשיא המוסד ביל פלנגן. "אוניברסיטת אלברטה עומדת בנחישות ובאופן חד-משמעי נגד אפליה ושנאה על בסיס דת, גזע, לאום וקטגוריות מוגנות אחרות. אנחנו מכירים בנזקים ההיסטוריים והמתמשכים של האנטישמיות, ומחויבים לעשות הכול כאוניברסיטה על מנת לקדם עולם ללא דעות קדומות ואפליה".
פירסון עצמה טרם הגיבה להאשמות שלה ולפיטורים שהגיעו בעקבות זאת.

ארה"ב: רעולי פנים הניפו דגלים עם צלבי קרס

בארצות הברית, בעיר מדיסון שבוויסקונסין, סמוך לאוניברסיטת וויסקונסין-מדיסון, צעדו עשרות אנשים, רובם רעולי פנים, כשהם נושאים דגלים עם צלבי קרס וקוראים "הייל היטלר".
מושל המדינה טוני אוורס פרסם בעקבות כך הודעת גינוי בהולה: "לראות ניאו-נאצים צועדים ברחובות ובשכונות שלנו ומפיצים את המסרים המטרידים ומעוררי השנאה שלהם זה דבר מקומם. לניאו-נאצים, לאנטישמיות ולעליונות הלבנה אין מקום בוויסקונסין. לא נקבל את הרטוריקה והשנאה הזו. זה דוחה ומגעיל, ואני מצטרף לתושבי ויסקונסין בגינוי והוקעת נוכחותם במדינה שלנו" .
הצעדה הניאו-נאצית במדיסון
(צילום: רשת X)

התיעוד המטריד אילץ את מנהלת האוניברסיטה, ג'ניפר מנוקין, לפרסם הודעת גינוי. "הנהגת האוניברסיטה מגנה בחריפות את נוכחות הקבוצה ומעניקה תמיכה לקהילת הקמפוס", אמרה. "אני נחרדת לראות את הסמלים האלה כאן במדיסון. שנאה ואנטישמיות מנוגדות לחלוטין לערכי האוניברסיטה, והבטיחות והרווחה של הקהילה שלנו חייבות להיות בראש סדר העדיפויות שלנו".
גילויי האנטישמיות בארצות הברית מרקיעים לשיאים חדשים מאז תחילת המלחמה בעזה, כשלפי נתוני הליגה נגד השמצה חל גידול של 316% במספר התקריות האנטישמיות במדינה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.