קצינת צה"ל נהרגה בתאונת הדרכים הקטלנית סמוך לבסיס תל נוף אתמול (שני). כך התיר הערב דובר צה"ל לפרסום: "הודעה נמסרה למשפחתה". בתאונה הקשה בכביש 4103 שבה נהרגה הקצינה, נהרגה אישה נוספת - אודליה טייץ רודריגז, אם לארבעה מרחובות. אודליה, אשת חינוך במקצועה, נפצעה אנושות בתאונה, וכעבור זמן קצת נקבע מותה בבית חולים. בני משפחתה המומים ומתקשים לעכל את הבשורה.
אחיה הצעיר אהוד סיפר ל-ynet בכאב: "אחותי הגדולה הייתה בעלת לב רחב, תמיד הייתה שם. אמא טובה ומסורה שרצתה לתת הכול לילדיה. התאונה קרתה לאחר שהורידה את אחד מבניה בבית הספר תל נוף. היא לא רצתה שהוא ייסע בתחבורה ציבורית עד בית הספר ביום גשום כזה".
2 צפייה בגלריה
אודליה טייץ רודריגז ז"ל
אודליה טייץ רודריגז ז"ל
אודליה טייץ רודריגז. הותירה אחריה ארבעה בנים
(באדיבות המשפחה)
התאונה הטרגית לא הפתיעה את משרתי הבסיס, שמתריעים במשך שנים על הסכנות הטמונות בכביש, שאורכו כקילומטר, והוא מחבר בין בית אלעזרי לבסיס תל נוף. "זה כביש מועד לפורענות", סיפר אחד הנגדים בבסיס ל-ynet. "הכביש כולו מהמורות, התחושה היא כאילו נוסעים בשטח. יש פה כל הזמן תאונות ולצערנו גם קטלניות שגובות חיי אדם ומפרקות לרסיסים משפחות. כולם יודעים שהכביש הזה הוא סכנה".
איש קבע נוסף שמשרת שנים בתל נוף טען כי הנושא הועלה לדיון מספר פעמים: "שנים שהנגדים פה מעלים את הנושא ופונים לדרגים הגבוהים שיעשו משהו, אין מפקד אחד בבסיס שלא מכיר את הבעיה הזאת כולל מפקד הבסיס. לא עושים כלום לתחזק אותו, זאת הזנחה פושעת. לצערי הרב במהלך השירות שלי היו פה כמה תאונות קטלניות עם הרוגים ופצועים קשה. אנחנו מתריעים ומתריעים וכלום לא נעשה. מה עוד צריך לקרות? חייבים לסתום את הבורות, אין גדר הפרדה בין הנתיבים, אפשר להתחיל מלשים פסי הרעדה בשוליים. זה המינמום".
"התאונות פה הן תמיד חזיתיות כי זה כביש דו סיטרי", הוא סיפר. "עוברים פה מאות רכבים מידי יום, מאות תלמידים וחיילים. על זה אנחנו מאבדים חיים? אפשר למנוע את המוות הבא אם רק יתקנו את הדרך".
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בכביש 4103
(צילום: דוברות מד"א)
הטיעונים של הנגדים הוותיקים בבסיס עומדים במבחן המציאות, לנוכח נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בשנת 2018 נהרג גבר בתאונה חזיתית בכביש 4103. גם בשנת 2013 אירעה בכביש תאונה קטלנית. כמו כן, בכביש אירעו תאונות בהם היו מעורבים פצועים במצב קשה בשנים 2017, 2008, ו-2006 ותאונות בהן נפצעו הנהגים והנוסעים באורח קל קורות כמעט מדי שנה ב-17 שנים האחרונות. במקטע הקרוב לכביש המדובר אירעו תאונות קטלניות גם בשנים 2017 וב-2013, בהן נהרגו שני בני אדם ונפצעו באורח קשה שניים נוספים.
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 32 בני אדם בכבישי ישראל.
מדובר צה"ל נמסר: "כבישי הגישה לבסיסי צה"ל מטופלים שלא באחריות חוקית של צה"ל, שמעביר באופן קבוע התייחסות למפגעים בכבישים אלו לגורמים האזרחיים האמונים על כך ובנוסף, פועל בתחום האכיפה וההסברה למשרתיו באופן תדיר".
פורסם לראשונה: 22:40, 06.02.23