שני פקחי החברה העירונית לביטחון ראשון לציון, הותקפו אמש (יום ראשון) באלימות קשה על ידי שליח של חברת המשלוחים ״וולט״, בעת שביקשו לרשום לו דו"ח על נסיעה באופניים חשמליים על מדרכה ברחוב משה דיין בראשון לציון.
שני הפקחים נפצעו וטופלו על ידי צוות מד"א שהוזעק למקום, ופינה אותם לבית החולים אסף הרופא. התוקף שבר את אפו של אחד הפקחים ופגע באוזנו של האחר. המשטרה עצרה את החשוד בתקיפה.
1 צפייה בגלריה
שליח וולט תוקף פקחים בראשון לציון
שליח וולט תוקף פקחים בראשון לציון
מתוך תיעוד תקיפת הפקחים
(צילום: החברה לביטחון ראשון לציון)
"לא ניתן יד להתנהגות אלימה כלפי פקחי החברה לביטחון אשר עושים לילות כימים על מנת לשמור על ביטחון תושבי העיר. אני בטוח כי משטרת ישראל תפעל למצות את החקירה בכל אירועי התקיפה כנגד פקחי החברה", אמר לאחר התקרית ראש העירייה רז קינסטליך.
תקיפת הפקחים אתמול היא הפעם השלישית בימים האחרונים בה מותקפים באלימות פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון בעת ביצוע עבודתם. בשני המקרים הקודמים נפצעו פקחים ונזקקו לטיפול רפואי. בכל המקרים הוגשו תלונות במשטרה.
מתחקיר ראשוני שביצעו בחברה לביטחון עולה כי אתמול סמוך לשעה 19:00 בערב, ביצע צוות של שני פקחים פעילות אכיפה שגרתית בצומת הרחובות משה דיין ואברהם בר. פעילות שכללה מניעת נסיעה של אופניים וקורקינטים חשמליים על המדרכה ומניעת פגיעה בהולכי רגל. הפקחים עצרו לרישום דו"ח לשני שליחים של חברות משלוחים. לאחר שהשניים, כל אחד בנפרד, נסעו על המדרכה ברחוב משה דיין.
אחד הפקחים ביקש מאחד השליחים - שליח של "וולט" - להזדהות, ואז החל השליח לאיים על הפקח ולהכות אותו. הפקח השני שביצע הליך אכיפה כנגד השליח האחר, נחלץ לסייע לחברו והותקף אף הוא באלימות. הפקחים הצליחו להשתלט על התוקף, תוך שהם מזעיקים את המשטרה והשיטור העירוני. צוות של השיטור העירוני הגיע מיד למקום ועיכב את החשוד עד הגעת השוטרים. החשוד בתקיפה נעצר לחקירה.
שני הפקחים טופלו על ידי צוות מד״א ופונו לבית החולים אסף הרופא כשהם סובלים מחבלות בחלקי הגוף. הרופאים אבחנו שבר באפו של אחד הנפגעים. לאחר טיפול בחדר המיון שוחררו שני הפקחים לביתם והם יזדקקו להמשך טיפול.
"אנחנו רואים את המקרה בחומרה רבה. הפקחים ביצעו את עבודתם - משימת אכיפת חוק - והותקפו באופן בריוני, ואני בטוח שימצו את הדין עם התוקפים" - אמר מקסים בביצקי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון.
מחברת וולט נמסר בתגובה: "וולט מגנה כל אלימות, בוודאי מול אנשי חוק המבצעים את עבודתם. ננתק מיידית התקשרות עם השליח וננקוט בכל הצעדים המשמעתיים והמשפטיים העומדים לרשותנו נגדו".