מנהרת הרכבת הארוכה בעולם הושבתה בעקבות תאונה, ולא תיפתח לנוסעים בחודשים הקרובים. הרשויות בשווייץ ציינו אתמול (יום ד') כי "אין אינדיקציה" לתאריך הפתיחה המשוער של מנהרת גוטהרד אך ההערכה היא שהמנהרה, שעוברת באלפים השווייצרים, תיפתח רק ב-2024.
2 צפייה בגלריה
שווייץ מנהרה מנהרת ה רכבת גוטהרד
שווייץ מנהרה מנהרת ה רכבת גוטהרד
17 שנות עבודה, עלות של 11 מיליארד אירו. מנהרת הרכבת הארוכה באירופה
ב-10 באוגוסט רכבת משא שנסעה במנהרת גוטהרד ירדה מהפסים, ו-16 קרונות נתקעו במנהרה בקנטון טיצ'ינו שבדרום שווייץ. "למרה המזל לא היו פצועים, אך נגרם נזק רב", אמר וינסנט דוקרו, ראש חברת הרכבות הלאומית של שווייץ, SBB. שווייץ חוקרת את נסיבות התאונה.
מנהרת גוטהרד נפתחה בשנת 2016 אחרי עבודות שנמשכו 17 שנה, בעלות של 11 מיליארד אירו. אורכה של המנהרה הוא 57 ק"מ, ופתיחתה קיצרה משמעותית את הנסיעה מצפון אירופה לדרום היבשת. בשל סגירת המנהרה, הנסיעה במסלולים החלופיים תהיה ארוכה בשעה עד שעתיים.
2 צפייה בגלריה
שווייץ מנהרה מנהרת ה רכבת גוטהרד
שווייץ מנהרה מנהרת ה רכבת גוטהרד
שווייץ מנהרה מנהרת ה רכבת גוטהרד
(צילום: Wirestock Creators / Shutterstock)
המנהרה נחשבת לנתיב קריטי להעברת סחורות, במיוחד מגרמניה שבצפון היבשת לאיטליה שבדרום. אשתקד יותר משני-שליש מרכבות המשא שנסעו בהרי האלפים עברו דרך המנהרה.
חברת SBB אמרה כי בעבודות התחזוקה במנהרה יצטרכו הצוותים להחליף מסילות באורך 8 ק"מ, ו-20,000 אדני בטון. לפי SBB, אחד הנתיבים במנהרה לא ניזוק, ואמור להיפתח בהמשך החודש - אך לשמש רכבות משא בלבד. מטעמי בטיחות הוחלט שלא לפתוח את הנתיב לרכבות נוסעים.