3 צפייה בגלריה
שרה מסקרופט והציוץ שנמחק
שרה מסקרופט והציוץ שנמחק
צייצה נגד הג'יהאד האיסלאמי - והודחה
שרה מסקרופט, האחראית על המשרד לסיוע הומניטרי לפלסטינים (OCHA), העזה לתקוף את הג'יהאד האיסלאמי אחרי מבצע "עלות השחר" ברצועת עזה, והודחה בימים האחרונים מתפקידה. הממונים על מסקרופט - שנמצאת בתפקיד מאז ינואר 2019 - אילצו אותה למחוק את הציוץ שכתבה בטוויטר, להתנצל עליו - ולסגור את החשבון.
3 צפייה בגלריה
הציוץ שנמחק
הציוץ שנמחק
הציוץ שנמחק
(מתוך טוויטר)
בציוץ, שפורסם ב-8 באוגוסט, כתבה מסקרופט כי היא "חשה הקלה לראות הסכמה על הפסקת אש ששמה קץ למעשי העוינות שפוגעים גם באזרחים פלסטינים וגם בישראלים. ירי רקטות חסר אבחנה מצד הג'יהאד האיסלאמי שגרר ירי ישראלי הוא דבר מגונה. ביטחונם של כל האזרחים הוא דבר מרכזי ויש לכבד את הפסקת האש".
הדברים עוררו את זעמם של הפלסטינים, ובמיוחד של הג'יהאד האסלאמי ופעילי BDS מכל העולם שדרשו מהאו"ם לסלק אותה מהתפקיד. מעסיקיה של מסקרופט דרשו ממנה להתנער מהציוץ - וכך היה. מסקרופט מחקה את הדברים, ופרסמה התנצלות: "אחד הציוצים הקודמים שלי ניזון ממידע שגוי ומחקתי אותו. אני מתנצלת עמוקות על השיפוט הגרוע שלי. כל האזרחים, בכל מקום, חייבים לחיות בשלום".
3 צפייה בגלריה
ההתנצלות
ההתנצלות
ההתנצלות בטוויטר לא סייעה
(מתוך טוויטר)
אבל ההתנצלות לא עזרה והקמפיין להדיחה נמשך והתגבר, עד שבשלב מסוים מסקרופט סגרה את חשבון הטוויטר שלה. באו"ם בכל זאת החליטו להדיח אותה מתפקידה ולחפש לה מחליף או מחליפה.
בירושלים עקבו מקרוב במהלך השבת אחר הנושא, ובחרו בשלב זה שלא להתייחס רשמית. עם זאת, גורמים מדיניים אמרו ל-ynet כי "מדובר בעוד מעשה של צביעות ופחדנות מצד האו"ם מול בכיר שלא חשש לומר את האמת", כלשונם.