2 צפייה בגלריה
עיד אל פיטר בירושלים
עיד אל פיטר בירושלים
עיד אל פיטר בהר הבית. חשש מעימותים מחר
(צילום: רויטרס)
הסלמה באיומים של ארגוני הטרור על רקע הכוונה לאפשר ביום העצמאות עליית יהודים להר הבית. אחרי שבועיים שבמהלכם ישראל אסרה זאת, לאורך החלק השני של חודש הרמדאן ועיד אל-פיטר, מחר (חמישי) הר הבית צפוי להיפתח ליהודים מ-7 בבוקר - ובחמאס הגדירו זאת כ"משחק באש".
הפלגים קראו לפלסטינים להגיע מחר למסגד אל-אקצא, ולהגן עליו. חמאס איים היום כי ישראל משחקת באש אם היא תאפשר ליהודים "לפרוץ", כדבריהם, למסגד אל-אקצא ביום העצמאות. "הדבר יוביל להסלמה שישראל תהיה אחראית לה", איימו.

2 צפייה בגלריה
מתפללים יהודים עולים ל הר הבית ירושלים בתשעה באב
מתפללים יהודים עולים ל הר הבית ירושלים בתשעה באב
מתפללים יהודים עולים להר הבית
(צילום: AP)
גם הג'יהאד האיסלאמי הצטרף לאיומים ומסר מטעמו כי "ההתקפה על מסגד אל-אקצא מחייבת את כולנו להיות מוכנים להתמודד עם כל פגיעה בקדושתו ובמעמדו. קריאות המתנחלים לפלוש למסגד נחשבות כמלחמה נגד עמנו ומקומותינו הקדושים, ולא נהסס להגן על אל-אקצא ועל ירושלים. אנחנו מזהירים מפני ההשלכות של קריאות המתנחלים לפלוש למסגד, רואים בישראל האחראית המלאה למה שיתרחש בעקבות זאת, וקוראים להגיע לאל-אקצא ולהתעמת עם המתנחלים שמטרתם לחלק את המסגד במרחב ובזמן".
במקביל קרא הווקף לפלסטינים באמצעות המופתי של ירושלים, מוחמד חוסיין, שלא לאפשר את הנפת דגלי ישראל במתחם ההר מחר.
גם אתמול איימו בחמאס כי עליית יהודים להר הבית ביום העצמאות תוביל להסלמה מחודשת. דובר הארגון בעזה, עבד א-לטיף אלקאנוע, אמר כי אישור ישראלי לכך הוא בגדר נפץ שיוביל לעימות חדש. הוא קרא לפלסטינים ממזרח ירושלים לסכל זאת ולהתעמת עם ישראלים שינסו להיכנס למתחם ההר. לדבריו, הפלסטינים לא יסכימו לחזרה של "הפריצות", כלשונו, למסגד אל-אקצא ולחלוקתו לזמנים ומקומות.
חיים גולדיטש השתתף בהכנת הכתבה