איש השירות החשאי הוחזר לארצות הברית מישראל ביום שני, לאחר שהיה מעורב לכאורה ב"תקרית פיזית" בבר בשוק מחנה יהודה עם אישה ונעצר לזמן קצר על ידי המשטרה. כך אמרו בסוכנות.
מהפרטים עולה כי החשוד הוא מאבטח שהיה בישראל לצורך הביקור המקדים והמכין להגעת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לישראל. ככל הנראה הוא פנה לאישה כשהוא שיכור, ונהג כלפיה באלימות.
  • לעדכונים שוטפים על ביקור הנשיא ביידן - כנסו לבלוג של ynet
1 צפייה בגלריה
אכיפת מסיכות בשוק מחנה יהודה, ירושלים
אכיפת מסיכות בשוק מחנה יהודה, ירושלים
שוק מחנה יהודה, ירושלים
(צילום: יואב דודקביץ' )
דובר השירות החשאי אמר בהודעה שנמסרה לרשת CBS כי הסוכנות עודכנה לגבי התקרית ביום שני בערב, והסוכן "נעצר לזמן קצר ותושאל על ידי המשטרה, ששחררה אותו מבלי להגיש נגדו כתב אישום". גורם המעורה בנושא אמר ל-CBS כי נבדק אם הסוכן היה שיכור באותה עת.
הסוכן, שלא היה באותה עת בתפקיד, הגיע עם חבריו לאחד הברים בשוק. הם השתכרו ובהמשך פרץ ויכוח שבמהלכו עוברת אורח שאלה אותו אם הכול בסדר. בתגובה הסוכן דחף את האישה או היכה אותה. האישה היא התקשרה למשטרה, התלוננה שהסוכן תקף אותה והזמינה ניידת. הסוכן נעצר לחקירה ושוחרר על ידי הקונסולית, לצד ערבות ששולמה, והוטס כבר למחרת חזרה לארה"ב.

לפי הדובר, "העובד חזר לארצות הברית. בהתאם לפרוטוקול הסוכנות, גישתו למערכות השירות החשאי ולמתקניה הושעתה עד להמשך חקירה". התקרית פורסמה עם הגעתו של ביידן לביקור בישראל, ביקורו הראשון כנשיא במזרח התיכון.
במאי, שני אנשי השירות החשאי שהגיעו לסיאול, בירת דרום קוריאה, לצורך ביקור מקדים, הוחזרו לארה"ב והוצאו לחופשה מנהלית לאחר שאחד מהם היה מעורב ב"מריבה פיזית" עם נהג מונית מקומי. המשטרה המקומית חקרה את האירוע, ואף אחד לא נעצר או הואשם. אנשי השירות החשאי עזבו לארה"ב פחות משעה וחצי לפני שביידן היה אמור להגיע לדרום קוריאה כחלק מביקור של חמישה ימים באסיה.