ביישוב ג'דיידה מכר נורה למוות אמש (שני) בילאל ארשיד, עובד קבלן, שככל הנראה לא היה היעד לרצח. במקביל, מקלנסווה הגיע תיעוד של המטען שהתפוצץ בלילה שבין ראשון לשני בכניסה לקופת חולים בעיר, כשרוכב אופניים הגיע למקום - ולפתע התפוצץ המטען. עדיין לא ברור אם היה היעד, או זה שנשא את המטען בדרך להטמנתו. בתיעוד הוא נראה בורח מהמקום לאחר פיצוץ המטען. גם ברהט היו הלילה חילופי אש, כשחמושים ירו לעבר בתים ועסקים וחסמו כבישים.

על פי החשד, הנרצח בג'דיידה מכר שבגליל המערבי, תושב עכו בילאל ארשיד, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים - הקטן בהם בן שנה - לא היה היעד לרצח, ובגלל סכסוך שבו מעורב קרוב משפחתו הוא נרצח. הלילה עדכנה המשטרה כי עצרה שישה חשודים במעורבות ברצח. בהמשך היום הם יובאו לבית משפט, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.
קרובי משפחתו של בילאל אמרו שהוא התגורר בעכו, ושאתמול הגיע לבני משפחתו בג'דיידה מכר כדי לנסות לסיים את הסכסוך. "לצערנו, הוא נרצח בדם קר", אמרו. עז אלדין עמאש, תושב ג'סר א-זרקא, אמר כי "ארשיד היה נשוי לאחיינית שלי. הוא עובד קבלן ומוכר כאדם חף מפשע, ישר ומכובד. אם הייתה נשקפת סכנה לחייו הוא היה מדבר על זה. הוא ניהל חיים רגילים וכולנו אהבנו אותו. חבל שאיבדנו את הפרח של המשפחה".
2 צפייה בגלריה
בלאל ארשיד תושב עכו הנרצח בג'דידה מכר
בלאל ארשיד תושב עכו הנרצח בג'דידה מכר
בילאל ארשיד ובני משפחתו


2 צפייה בגלריה
פעצוץ מטען בבית חולים בקלנסווה
פעצוץ מטען בבית חולים בקלנסווה
רגע הפיצוץ מחוץ לקופת החולים בקלנסווה
פיצוץ המטען בקלנסווה בלילה שבין ראשון לשני אירע כאמור בכניסה לקופת החולים בעיר, ליד הדואר הישן. לא היו נפגעים, אך באזור הפיצוץ נגרם נזק רב. "שמענו רעש חזק מאוד שהרעיד את האזור", סיפרו תושבים. "כולם חשבו שאולי זה טיל שנפל. רק אחרי כמה זמן נודע לנו שזה שוב היה מטען". בשלב זה עדיין לא ברור כאמור מה הרקע למטען החבלה, ומי הניח אותו. נבדק חשד שבמקור תוכנן להפעיל אותו במקום אחר, והוא התפוצץ לפני הפעלתו נגד היעד.
עובד כללית אמר לאחר מכן כי "המרפאה קיימת כבר המון שנים ומשרתת יותר מ-20 אלף תושבים. אני לא חושב שלמישהו הייתה סיבה לפגוע בה. אנשי הצוות שלנו עובדים כרגיל ללא סכנה. תודה לאל שלא היה אף אחד במקום, כי אחרת היינו רואים תוצאות קשות". מהמשטרה נמסר כי "הלילה אותרו שרידי פריט אמל"ח סמוך למבנה בקלנסווה. חבלן משטרה טיפל בפריט במסגרת החקירה שפתחו שוטרי תחנת טייבה. השוטרים סרקו במקום ובתום הפעילות הועברו הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה".
גם בעיר רהט התנהלו אמש כאמור חילופי אש בן שתי משפחות, וחמושים ירו לעבר בתים ועסקים, וחסמו כבישים. תושבי העיר קראו למשטרה להתערב "לפני שהארוע יסתיים ברצח".