אתר החדשות הקפריסאי Philenews דיווח כי הרשויות במדינה אינן מאמינות שאיראן עומדת מאחורי ניסיון החיסול נגד אנשי העסקים הישראלים, בהם המיליארדר טדי שגיא. עם זאת בכלי התקשורת בקפריסין, כמו גם בלשכת ראש הממשלה, מתעקשים ששגיא עצמו בכלל לא היה היעד בניסיון החיסול, אלא שותפיו בחברת ההימורים אותה הוא מנהל בקפריסין.
החשוד האזרי בן ה-38 אינו משתף פעולה עם חקירת המשטרה ומסרב לענות על שאלות הנוגעות לניסיון החיסול. עם זאת, אתמול האזרי הראה לחוקריו היכן שכר את שתי המכוניות בהם השתמש בשבועות האחרונים, בהם שהה בקפריסין. באחת המכוניות השכורות נמצא אקדח עם משתיק קול.
3 צפייה בגלריה
טדי שגיא
טדי שגיא
"היעד - שותפיו של טדי שגיא", אך לא המיליארדר עצמו
(צילום: אוראל כהן)
בשיחה עם ynet שלשום אמר שגיא כי "עכשיו אני מרגיש הרבה יותר טוב". לפי מערכת הביטחון, האירוע מוגדר כפעולת טרור איראנית מתוכננת נגד אנשי עסקים ישראליים באי. "עברו עליי 24 שעות מרתקות ואני שמח שהאמת יצאה לאור", ציין שגיא.
שגיא טוען, כפי שהודיע גם דובר ראש הממשלה, כי האירוע כלל לא קשור אליו או לעסקיו, אלא היה מתוכנן נגד יעדים ישראליים במדינת האי. כפי שכעת מדווח גם בקפריסין.
לפי דיווחים בקפריסין, האזרי שנעצר בחשד למעורבות בפרשה, נשא עימו דרכון רוסי. הוא נעצר ביום שני אחר הצהריים בשבוע שעבר, זמן קצר לאחר שחצה את מעבר הגבול בבירה ניקוסיה מחלקה הצפוני שנשלט בידי השלטונות הקפריסאים-טורקיים אל חלקה הדרומי, זה שנשלט בידי השלטון הקפריסאי-יווני המוכר על ידי הקהילה הבינלאומית.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ ונפתלי בנט
בני גנץ ונפתלי בנט
גנץ ובנט האשימו את איראן, בקפריסין "לא מאמינים"
האזרי שנעצר נחת בנמל התעופה הבינלאומי בלרנקה כמעט שלושה שבועות לפני מעצרו, והחנה את מכוניתו השכורה סמוך למקום שבו התגוררו ועבדו הישראלים שהיו לכאורה יעד חיסול - באזור הפרבר אנגומי של ניקוסיה. בבירה הוא שכר קורקינט חשמלי, וחצה לפי הדיווח כמה פעמים את הגבול בין החלק הדרומי לחלק הצפוני של העיר.
הוא ניסה לפי הדיווחים לשמור על פרופיל נמוך, אולם המעבר התכוף בגבול עורר כנראה את חשדן של הרשויות. עם זאת, לפי חלק מהפרסומים, שירות המודיעין הקפריסאי כבר בחן דיווחים על מזימה כלשהי לפגוע בחייהם של זרים במדינה.