1 צפייה בגלריה
צללית של אישה
צללית של אישה
"אם אנשים כל כך טובים נלחמים כדי להוציא את הצדק לאור, אז גם אני אלחם". אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
מוהל ותיק ומוכר מהצפון, שהוגש נגדו כתב אישום לפני כחודש בגין האונס של בתו במשך 10 שנים מאז שהייתה בת 3, עזב את הארץ זמן קצר לאחר הגשת האישום. לא ידוע לאן הוא עזב, והוא הוכרז כעבריין נמלט. הבת דנה (שם בדוי), שעברה שנים ארוכות של התמודדות שקטה עד שהחליטה להתלונן, שיתפה: "המחדל שקרה כשהוא נמלט מהארץ ריסק אותי נפשית והרגשתי נורא, אבל סך הכול אני פה - דבקה במטרה להוציא את הצדק לאור אחרי שנים של שתיקה ופחד".
אחרי יותר מעשר שנים של שתיקה, הדחקה והתלבטות ממושכת, החליטה דנה לחשוף את מעשיו המפלצתיים של אביה. היא פנתה קודם למרכז לנפגעות תקיפה מינית ובליווי מתנדבת היא הגיעה למשטרה לפני כשנה וחצי. "אני יודעת שזכיתי שמערכת המשפט מלווה אותי במסירות והכלה עם המון סבלנות והם עושים הכל בשביל להוציא את הצדק לאור", סיפרה דנה. "אני סומכת על מערכת המשפט שלא יתנו לו רגע אחד של שקט, אני יודעת שימצאו אותו וימצו איתו את הדין. זה מה שנותן לי את הכוח להמשיך ולהילחם ולא להיכנע".
עו"ד סופי גרניטעו"ד סופי גרניטצילום: אינגה אבשלומוב שילן
עו"ד סופי גרניט, שמייצגת את הנפגעת מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, סיפרה כי "הופתעתי לגלות שההליך בתיק נחקר מבלי שהוצאה נגדו בקשה מינימלית להפקדת דרכון או ערבויות שימנעו ממנו להימלט מאימת הדין לחו"ל". לדבריה, "מרגע שנודע לי על בריחתו של הנאשם פניתי לפרקליטות על מנת שיעשו הכל כדי לאתר אותו ולהביאו לדין בישראל. לצערי, בריחתו של הנאשם מהארץ והפסקת המשפט טלטלו את עולמה של נפגעת העבירה ומצבה הנפשי הידרדר מאוד. אני מקווה שהיא תוכל להשתקם ולקבל את הצדק שמגיע לה".
דנה גם שיתפה כי "מצבי הנפשי לא יציב כרגע, אך אני מגייסת את שארית כוחותיי ואת התקווה שיום יבוא וננצח". היא הוסיפה כי היא "רוצה להודות לכל מי שהעריץ את החלאה ובחר להתמודד עם האמת הכואבת ולהאמין לי. זה מחזק ונותן לי כוחות. אם אנשים כל כך טובים מאמינים לי ונלחמים ימים כלילות כדי להוציא את הצדק לאור, אז גם אני אלחם".
היא הוסיפה תודות גם "למתנדבת ממרכז הסיוע, לחוקרות המשטרה בצפון, לפרקליטה ולעורכת הדין שלי, שמרפדים לי את הכאב והפחד מהתהליך המורכב". לדברי דנה, "קיבלתי יחס מדהים מכל מי שמטפל בתיק. רוצה לומר תודה שלמרות שעבר כל כך הרבה זמן מאז הפגיעה, הם האמינו לי וחיזקו אותי ואת האמת שאיתה באתי".
דנה, שכתבה יומן אישי מגיל צעיר שבו כינתה את האב "הרוצח של הנפש שלי", חשפה כאמור את האירועים המטלטלים לפני כשנה וחצי כשהתלוננה במשטרה. במשך עשרות שעות פירטה בפני החוקרות את מסכת ההתעללות המינית שחוותה. כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת מייחס לאב עבירות רבות של מעשי אינוס, מעשים מגונים בנסיבות מחמירות במשפחה ומעשה סדום במשפחה. באישום תואר כי הוא נהג להכות את ילדיו כבדרך שגרה, וגם באמצעות חגורה.
אורית תורג'מןאורית תורג'מןצילום: שרון צור
רס"מ אורית תורג'מן, חוקרת בכירה לענייני עבירות מין ואלימות במשפחה במחוז הצפוני של המשטרה, שהייתה מחוקרות התיק, סיפרה כי "היא נראתה שבורה לחלוטין, בכתה המון, לא הייתה בטוחה שהיא רוצה להתלונן, והייתה מלאה בהתחבטויות. נתתי לה את התחושה שהגיעה לכתובת הנכונה. ככל שלמדתי את התיק הבנתי שמדובר באחד המקרים המזעזעים ביותר שטיפלתי בהם".
לדברי תורג'מן, "האב ניצל את בתו מאז שהייתה בת 3, בתדירות יום יומית, כשהוא מתעלם מהכאב ומהבכי שלה". האב נחקר כמה פעמים והכחיש פעם אחר פעם את המעשים המיוחסים לו. אלא שבשלב מסוים, לאחר כמה חקירות, הוא נשבר. "הוא הודה במהלך חקירה ושיתף אותי בכך שלא היה לו טוב עם אשתו ושחיי הנישואים שלו לא היו טובים. הוא שיתף שהוא עצמו נפל קורבן לתקיפות מיניות כשהיה ילד. הוא הביע חרטה ולא הפסיק לבכות. מבחינת הבת הוא מפלצת. כך היא תיארה אותו בעבודות שעשתה", אמרה עוד תורג'מן.
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "הפרקליטות ביקשה צו עיכוב יציאה מהארץ נגד הנאשם ובית המשפט קבע את הבקשה לדיון, אך יום לפני הדיון נמלט הנאשם".