בתוך כשנתיים, שלושה מבניה של וודעה דויקאת נהרגו. שניים מהם נרצחו ביריות, ולפני כשבוע נהרג גם הבן השלישי בפיצוץ מטען ברכבו, לצד אדם נוסף. במשטרה העריכו תחילה כי מדובר ב"תאונת עבודה", שבה מטען שהשניים העבירו לכאורה ברכב הופעל בעקבות תקלה, אך כעת נבדקת גם אפשרות שמדובר ברצח. וודעה בטוחה שבנה נרצח – וחוששת לחיי שני בניה שנותרו. את כעסה היא מפנה לעבר המשטרה, שלדבריה לא עושה דבר כדי למנוע את האלימות.
"איבדתי עוד בן. ראינו שהמשטרה אמרה שמדובר ככל הנראה בתאונת עבודה, וזה לא נכון. בני נרצח בדם קר. אנשים הפעילו את המטען כשהיה ברכב במטרה לרצוח אותו. לפני המקרה המשטרה הזהירה אותו מפגיעה חמורה – ולצערי במקום שישמרו עליו, הרוצחים הצליחו לרצוח אותו כמו שרצחו את שני אחיו", אמרה האם, בסוף שנות ה-50 לחייה, בשיחה עם ynet. "מה נשארו לי, שני ילדים? וגם אותם ירצחו, לא ישאירו אותם", אמרה.
7 צפייה בגלריה
ועדה דויקאת
ועדה דויקאת
וועדה דויקאת עם תמונות בניה שנהרגו. "המשטרה יושבת ומסתכלת"
(צילום: מוטי קמחי)
7 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ
זירת הפיצוץ
זירת פיצוץ הרכב בדהמש לפני כשבוע
(צילום: יאיר שגיא)
7 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ
זירת הפיצוץ
(צילום: יאיר שגיא)
7 צפייה בגלריה
הרכב שהתפוצץ
הרכב שהתפוצץ
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל)
הבן השלישי שנהרג החודש הינו חוסיין דויקאת, בן 30 מיפו, בפיצוץ רכב בכפר הלא-מוכר דהמש שליד רמלה ולוד. בפיצוץ נהרג גם קרוב משפחתו זכריה מראענה. חוסיין ישב בכלא במשך שנתיים, ונהרג שבועיים לאחר ששוחרר. הוא היה אמור להתחתן בחודש מרץ הקרוב. ביום מותו, כך סיפרה כעת האם וודעה, היא דיברה עם חוסיין על החתונה הצפויה שלו: "הוא אמר לי ש'תהיה אחלה חתונה. כמעט סיימתי את הכול ואת תהיי האמא הכי יפה'. לבי נקרע ונשבר שבמקום לחגוג בחתונה נפרדנו ממנו באווירה כואבת ועצובה".
שני אחיו של חוסיין נרצחו כאמור בתקריות ירי. במקרה הראשון, בסוף דצמבר 2019, נורה למוות סראג' דויקאת (23) על ידי רוכב אופנוע, בזמן שעמד ליד בית עסק בפינת הרחובות מנדס פרנס-יפת בתל אביב. האח השני, ראשד דויקאת (35), נורה למוות בספטמבר 2020 כששהה בתוך מכונית. על פי החשד, כשהוא הגיע עם רכבו לרחוב רובינשטיין ביפו, הרוצחים ארבו לו וירו עליו מטווח קצר.
בשיחה כעת עם ynet, כשבוע לאחר מותו של הבן השלישי, מטילה האם את האחריות למותם של שלושת הבנים על המשטרה. "אני לא מאשימה את הרוצחים – אלא את המשטרה שיודעת שיש עבריינים שמתכננים לרצוח. היא זאת שאחראית על הרציחות. היא רואה את סכנת החיים, ויושבת ומסתכלת". היא הוסיפה: "כן, הם הרוצחים – המשטרה. המשטרה לא רוצה לעשות כלום".
7 צפייה בגלריה
חוסין דויקאת
חוסין דויקאת
ראשד וסראג' דויקאת, שני האחים שנרצחו. "יהיה עוד רצח, אני מרגישה את זה"
7 צפייה בגלריה
ראשד דויכאת וסראג' דויכאת שני אחים אשר נרצחו בהפרש של פחות משנה
ראשד דויכאת וסראג' דויכאת שני אחים אשר נרצחו בהפרש של פחות משנה
ראשד וסראג' דויקאת, שני האחים שנרצחו. "יהיה עוד רצח, אני מרגישה את זה"
7 צפייה בגלריה
ועדה דויקאת
ועדה דויקאת
האם וודעה דויקאת. "אני לא יכולה לצאת מהבית"
(צילום: מוטי קמחי)
לא רק בשל אופן ההתמודדות עם מקרי הרצח זועמת האם על המשטרה: לטענתה היא גם נעצרה על ידי השוטרים במהלך האזכרה אחרי מותו של ראשד ב-2020. "באזכרה באו והפכו לי את הבית, הפכו את האזכרה של הבן שלי", טענה. "הם עצרו אותי שאני צועקת ואומרת להם 'איפה אתם, למה לא עשיתם כלום?', שמים לי אזיקים ולוקחים אותי. הייתי עצורה כמה פעמים כי סילקתי אותם מכאן, רק באים לשבור את הבית שלי ולהרביץ. לכו לרוצחים, די לרצוח לי את הילדים שלי, די".
לטענתה, אין לה מושג מדוע בניה נרצחו. "אני לא מבינה מה רוצים מהבנים שלי, ולמה רוצחים אותם אחד אחרי השני. גם לפני כשלושה חודשים ניסו לפגוע בבתי הנערה. כמעט חזרה ללא רוח חיים. נשארו לי עוד שני בנים שלא מתגוררים אצלי, ואני לא יודעת איפה הם נמצאים. כולנו חוששים על חיינו. פעם הייתי מחכה לילדים שלי שידפקו בדלת ויחבקו אותי – עכשיו כשאני שומעת דפיקה בדלת אני מכינה את עצמי לקבל בשורה רעה שמישהו מבני משפחתי נרצח".
וודעה הוסיפה: "אין לנו חיים. היום אני לא יכולה לצאת מהבית. אפילו ירו לעבר הבית וכמעט רצחו אותנו. לא אופתע מעוד רציחות. הכול צפוי. בדרך כלל הבנים קוברים את הוריהם, אבל אצלנו אני קוברת את הכי יקרים לי. הייתי רוצה להיות במקומם".

כשנשאלה אם יש לה מה לומר לבניה שנהרגו, השיבה: "מה אני אגיד להם? לא יודעת כבר מה להגיד. אין לי מילים, פעם היו לי. ברצח הראשון היו לי, ברצח השני היו לי, ועכשיו אין לי. אין לי. כי אין לי חיים. על מה? אני רוצה להבין על מה אתם רוצחים לי את הילדים שלי? מה הם עשו? הם לא עשו כלום. אני בטוחה בילדים שלי שלא עשו כלום. בשלושתם. מה עשו? ואתם חושבים שהם יעזבו את שני הילדים שלי? הם לא. אתם תחזרו אליי עוד פעם ויהיה עוד רצח ועוד רצח, כי אני יודעת ואני מרגישה את זה. ואני ביקשתי מהילדים שלא ייצאו כי אין אמונה, אין אמונה. אין אמונה באף אחד. אין. אין לי מילים".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "חקירת האירוע בעיצומה ותימשך במטרה להגיע לחקר האמת".