כתב אישום הוגש השבוע לבית משפט השלום בחיפה נגד תושב כפר יונה (56) בגין נזק שגרם למשרדי חברת צים בחיפה, המוערך בעשרות אלפי שקלים - עקב סכסוך עסקי בינו לבין החברה. צפו בתיעוד בפתח הכתבה.
על פי כתב האישום, בפברואר האחרון נחתם הסכם עסקי סופי בין הנאשם לחברה המסדיר סכסוך עסקי ביניהם. ואולם, בחודש יוני שלח הנאשם מהטלפון הנייד שלו מסרונים והקלטות קוליות אל הטלפונים הניידים של סער דותן, סמנכ"ל חברת "צים", ואל המנכ"ל ניר אבני, שבהם גידף ואיים עליהם ועל יתר חברי ההנהלה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: גבר בן 56 מנפץ את חלונות משרדי חברת צים בחיפה
תיעוד: גבר בן 56 מנפץ את חלונות משרדי חברת צים בחיפה
"לא עושה חשבון". הנאשם מיידה חפצים לעבר זכוכיות בכניסה למשרדים
באחת מההקלטות ששלח הנאשם לסמנכ"ל הוא איים בפגיעה בו ובמשרדי החברה: "אתה יכול לקחת את ההקלטה הזו למשטרה. אני שם ז**ן על המשטרה, על רשויות המס ואני שם ז**ן על צים. אני לא עושה חשבון לאף אחד. מי שיתקרב אליי, אני רוצח אותו. שיהיה ברור. גמרתם אותי. אני יכול לבוא לשבור לכם את כל הוויטרינות, של כל צים. אני לא עושה חשבון".
2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה שיחת טלפון
אילוס אילוסטרציה שיחת טלפון
"מי שיתקרב אליי, אני רוצח אותו". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עוד באותו היום הגיע הנאשם למשרד הראשי של החברה כשהוא נושא עמו ארבעה פטישים, איזמל, שני פלאיירים, רימון הלם וכן תיק צד ובתוכו אקדח פלסטיק. הוא החל לשבור את הוויטרינות ואת חלונות המשרד עם כלים אלו ובאמצעות אבן מרצפת. הנאשם אף נכנס לתוך הלובי והחל לשבור את הוויטרינות והציוד הדקורטיבי. בעודו בתוך הלובי, השליך את הרימון לעבר זכוכיות הדלת המסתובבת וניפץ אותן. הנזק שנגרם למקום מוערך בכ-49 אלף שקלים.
בכתב האישום נטען כי מיד לאחר ששבר את הוויטרינות, שלף הנאשם את אקדח הפלסטיק מהתיק ונופף בו לעבר מצלמות האבטחה ולעבר מאבטח המקום, שהגיע אל לובי המשרד לשמע קולות ניפוץ הזכוכיות, ואיים עליו.
התביעה המשטרתית מייחסת לנאשם עבירות של איומים, הסגת גבול פלילית כדי לבצע עבירה והיזק לרכוש במזיד. הוגשה לבית המשפט בקשה להורות גם על הארכת מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.
רב-פקד רוני מרקוביץרב-פקד מרקוביץ'צילום: דוברות מחוז חוף
רב פקד קובי מרקוביץ', סגן מפקד תחנת טירת כרמל, אמר על המקרה: "על רקע סכסוך עסקי בין החשוד לבין חברת צים, החלה מסכת איומים מצדו של החשוד כלפי העומדים בהנהלת החברה, וסיומה בהגעתו של החשוד למשרדי החברה וגרימת נזק עצום המוערך בעשרות אלפי שקלים. אנו רואים בחומרה עבירות אלימות מכל סוג שהוא, ועל כן פעלנו במהירות כדי למצות את החקירה בתיק ולהביא להגשת כתב אישום נגד החשוד".