לפחות 40 בני אדם נהרגו אחרי שאגם קרחוני התבקע והוביל להצפות השבוע באזור הרי ההימלאיה שבהודו. כך אמרו היום (שישי) גורמי ממשל לסוכנות הידיעות רויטרס, בזמן שהמחלצים עדיין מחפשים אחר עשרות נעדרים.

אגם לונאק במדינת המחוז ההררית סיקים שבצפון הודו עלה על גדותיו, וגרם להצפות שלפי הרשויות השפיעו על חייהם של יותר מ-22 אלף איש.
גורמים במדינת סיקים אמרו אתמול בערב כי מניין ההרוגים שם עומד על 18 בני אדם, ואילו במערב בנגל הסמוכה אמרו כי כוחות ההצלה איתרו עוד 22 גופות. בצבא הודו מתכוונים לפנות מהאזור במסוקים כמעט 1,500 תיירים.
3 צפייה בגלריה
מדינת סיקים
מדינת סיקים
כלי הרכב של הצבא ההודי ששקעו בבוץ
(צילום: India Army/Handout via REUTERS )
3 צפייה בגלריה
מדינת סיקים
מדינת סיקים
22 אלף הושפעו מההצפות
(צילום: REUTERS/Wang Chen )
3 צפייה בגלריה
מדינת סיקים
מדינת סיקים
(צילום: REUTERS/Wang Chen )
שבר ענן פתאומי מעל אגם לונאק גרם לשטף אדיר של מים לנוע במורד הזרם של נהר טיסטה שבעמק לאצ'ן בסיקים, והעלה את גובה המים בחצי מטר. אחד הסכרים באזור נשטף, ומתקני מי שתייה וטיהור שפכים ניזוקו לחלוטין.
האגם נמצא למרגלות קרחון שנמס. סרטונים מהאזור הראו "מבול בוצי" שמציף את הנהר, ומכסה בתים. בתמונות נראו בין היתר ניסיונות חילוץ של רכבי צבא ששקעו עמוק בבוץ. נזק כבד נגרם גם לבתים, לכבישים ולגשרים.
ב"גג העולם", הכינוי של הרי ההימלאיה - רכס ההרים הגבוה בעולם - מתרחשים לא פעם שיטפונות והצפות. אבל מדענים הדגישו כי אירועי מזג האוויר הקיצוני באזור בפרט, ובדרום אסיה בכלל, הופכים להיות תכופים יותר ויותר, עקב שינויי האקלים.