התקרית במאפיה ביבנה ביום שישי: מחקירת המשטרה עולה כי העובד שירה בחברו לעבודה עשה זאת בטעות לאחר שחשב שמדובר באקדח דמה. העובד שנורה נמצא במצב קשה בבית החולים.
מחקירת המשטרה עולה כי אחד העובדים במקום, תושב ראשון לציון בן 44, הבחין באקדח של עובד אחר וחשב כי מדובר באקח צעצוע או איירסופט, ומאוחר יותר ירה בטעות בחברו לעבודה. בית משפט הורה היום (א') לשחרר את היורה למעצר בית, אולם ההחלטה עוכבה ביממה לבקשת המשטרה. ליורה אין עבר פלילי. כרגע הוא חשוד בפציעה או חבלה זדונית שלא כדין, ירי מנשק חם באופן שיש בן לסכן חיי אדם וירי מנשק חם שלא כדין באזור מגורים שיש בירי בן לסכן חיי אדם.
1 צפייה בגלריה
האקדח של הקב"ט שירה באוויר בחצרים
האקדח של הקב"ט שירה באוויר בחצרים
אקדח. החשוד לא הבין שמדובר בכלי נשק אמיתי
עו״ד טל גלאון, סניגורו מטעם הסנגוריה הציבורית של החשוד בירי, אמר כי "מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי. מדובר בארוע טרגי, במסגרתו לטענת החשוד הוא סבר שלא מדובר בנשק אמיתי. הוא שיחק בנשק ופגע בחברו הטוב לעבודה שהוא דואג לו". לדבריו, לחשוד לא הייתה כוונה לפגוע בו ולבצע ירי אמיתי, שכן "לא מדובר באדם שמבין בכלי נשק - ואין לו רישיון נשק".
נציג המשטרה בדיון ציין בבית המשפט כי הפצוע עדיין בטיפול נמרץ והוא מורדם, כך שעדיין לא נגבתה ממנו עדות.
טל גלאוןעו"ד טל גלאון
שופט השלום גיל גבאי, צפה בסרטונים שתיעדו את האירוע, ובסיומו של הדיון החליט לשחררו למעצר בית וכתב בהחלטה: "לא מצאתי בחומר החקירה אשר התווסף מאז הארכת המעצר הקודמת ראיות לכך שהחשוד ביצע מעשה מכוון לפגיעה בקורבן. אין אינדיקציה לכך שמדובר במעשה מכוון כאשר למן הרגע הראשון מסר החשוד גרסה לפיה חשב שמדובר באקדח איירסופט ולא באקדח אמיתי. מעבר לאותה ירייה ראשונה שלאחריה פסק הירי לא היה ניסיון נוסף לפגוע בקורבן. האקדח הוצא מידיו של החשוד ללא התנגדות".
עם זאת, השופט גבאי נעתר לבקשת המשטרה - ועיכב עד למחר בשעה 12:00 בצהריים את החלטתו לשחרר את החשוד למעצר בית, על מנת לאפשר למשטרה להגיש ערר על כך.