מוסטפא אגבאריה, גבר בן 80 תושב משירפה שבוואדי ערה, נעדר כבר 47 ימים. בסוף חודש יוני משפחתו איבדה כל קשר עמו, אך אתמול (שלישי) הגיע סרטון לידי ynet שבו הוא תועד לכאורה על ידי תושבי טייבה יושב ברחוב בשכונת אל-עמרי בעיר.
התושבים סיפרו כי הבחינו בקשיש ש"דומה מאוד" לנעדר, וסברו שמדובר באגבאריה. "אותו אדם נראה במסגד, ובימים האחרונים הוא נצפה מספר פעמים ברחבי טייבה". האימאם במסגד סלאח א-דין, השייח סאמי ג'בארה, הוסיף: "היה כאן קשיש עם בעיות ראייה. לא ידענו שאולי הוא הנעדר. במידה ויגיע שוב, נעדכן את המשפחה".
2 צפייה בגלריה
מוסטפא אגבאריה שנעדר למעלה מחודש וחצי נצפה לכאורה במצלמות אבטחה בטייבה
מוסטפא אגבאריה שנעדר למעלה מחודש וחצי נצפה לכאורה במצלמות אבטחה בטייבה
מוסטפא אגבאריה נראה לכאורה בטייבה. משפחתו: "80% שזה הוא"
משפחתו צפתה בסרטון שהגיע לידי ynet, ובנו מוחמד אגבאריה אישר: "אני כמעט בטוח שזה הוא. הוא דומה לאבא, 90% שזה הוא. יש חלקים בסרטון שהם לא לגמרי ברורים, ולכן קשה לומר בוודאות של 100% שזה אכן הוא".
מוחמד אף הגיע לטייבה. הוא אמר: "קיבלתי את התיעוד מכתב ynet. העברנו אותו למשטרה ושוחחנו איתם שהם יתחילו בתהליך החיפוש בעיר טייבה ולבדוק את השכונה בה הוא תועד. הייתי שם יותר מחמש שעות, אך המשטרה לא הגיעה לשכונה. זה מעיד על זלזול".
הוא טען כי אם הנעדר היה יהודי, המשטרה הייתה מתייחסת לנושא ברצינות: "אם היה מגיע דיווח על נעדר יהודי, היינו רואים מסוקים ומחסומים. המשטרה מטפלת בנו בחוסר אחריות. ככל הנראה הוא לא מעניין אותם".
2 צפייה בגלריה
מוסטפא אגבאריה
מוסטפא אגבאריה
מוסטפא אגבאריה
במשטרה אמרו ל-ynet: "מאז קבלת הדיווח המשטרה פתחה בסריקות אחר הנעדר בטייבה. החיפושים עדיין נמשכים".
הם הפריכו את טענת בנו של הנעדר: "משטרת ישראל מנהלת מגוון פעולות לאיתור נעדרים, לרבות שילוב כוחות ואמצעים מבצעיים רבים, לצד נקיטת מהלכי חקירות ומודיעין בהתאם לחשיבות המשימה, רגישותה והכרה בכך, שמאחורי כל נעדר יש משפחה, קרובים וחברים. פעילות זו מתבצעת באופן מקצועי ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום ובשום אופן ללא קשר לזהותו של הנעדר".
עם זאת, רק לאחר פניית ynet למשטרה הופצה הודעת החיפושים לצד תמונתו של אגבאריה. לדברי המשטרה, "עם ההודעה על ההיעדרות פתחה משטרת ישראל בחקירה במסגרתה עסקו כוחות בחיפושים וסריקות אחר הנעדר, לצד ביצוע פעולות חקירה רבות ומגוונות אשר עדיין נמשכות בניסיון לאתרו. לאורך כל הדרך המשטרה דאגה לעדכן את המשפחה בהתפתחויות ובפעולות וכן לבדוק עימם בכל מידע חדש בעניינו של הנעדר היכול לסייע בחקירה".