סערה באחת האוניברסיטאות המובילות בארצות הברית: ארגוני סטודנטים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת קליפורניה בברקלי (LSJP) אימצו תקנה האוסרת על פרו-ישראלים לנאום באירועים.
התקנה, שנכתבה על ידי הארגון "סטודנטים למשפטים למען צדק לפלסטין", נועדה - לפי טענת מחבריה - להבטיח את "הביטחון והרווחה של הסטודנטים הפלסטינים בקמפוס". ב"דיילי מייל" נכתב כי לפחות תשעה ארגוני סטודנטים אימצו את התקנה.
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה
אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה
אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה
(צילום: AP)
ארווין חמרינסקי, דיקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה מאז 2017, אמר כי התקנה הזו עלולה למנוע ממנו לנאום. "אם היא תתפרש באופן מילולי, זה אומר שאי אפשר יהיה להזמין אותי לנאום כי אני תומך בזכותה של ישראל להתקיים, אף שאני מגנה לעתים את המדיניות שלה", אמר הדיקאן היהודי.
כמה ארגונים יהודיים מתחו ביקורת על דבריו, וציינו כי הוא אפשר אווירה אנטישמית במוסד החינוכי. ארגון הסטודנטים היהודים בברקלי כתב בתגובה לתקנה כי הוא "נעצב ומודאג שארגונים ישתיקו את הקולות היהודיים בקמפוס". לדבריו, "סטודנטים יכולים לתמוך בפלסטינים ולבקר את מדיניות ישראל, מבלי להתנגד לזכותה של ישראל להתקיים ולתקוף את זהותם של סטודנטים אחרים".
בתגובה לסערה אמרו בארגון שחיבר את התקנה, LSJP, כי "ישראל היא מדינת אפרטהייד, מה שמחייב אותנו לפעול. תמיכה בשחרור פלסטין אינה משמעותה התנגדות ליהודים או לדת היהודית".