3 צפייה בגלריה
בר כלף
בר כלף
בר כלף
(באדיבות המשפחה)
בר כלף (33) יובא היום (שישי) למנוחות, שלושה ימים אחרי שהצית את עצמו לאחר שלא הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל. כלף ייטמן בעמק חפר, משום שבחברה קדישא סירבו לאפשר לאימו להביאו לקבורה בבית העלמין בנתניה, העיר שבה התגורר בשנים האחרונות, ובה גם היא מתגוררת. זאת, משום שכתובתו האחרונה רשומה בתל אביב.

אולם, כלף היה דר רחוב במשך שנים לאחר שחרורו מהצבא, ולא הייתה לו כתובת מגורים קבועה. כתובתו שרשומה בתל אביב לכאורה היא המקום שבו גדל והתגורר לפני הגיוס לצה"ל. בשנים האחרונות התגורר בנתניה גם בעצמו.
למרות מצבה הקשה של האם, היא וחבריו של בר הצליחו לגייס 42 אלף שקלים כדי להביאו לקבורה בנתניה. יש לציין כי על פי החוק, אדם זכאי לקבורה חינם במקום שבו נפטר או בעיר שבה חי - ואם תרצה המשפחה לקבור אותו במקום אחר, יהיה התשלום עליה. עם זאת, חברה קדישא סירבה לאפשר את קבורתו בנתניה גם תמורת תשלום.
3 צפייה בגלריה
בר כלף
בר כלף
כלף בשירותו הצבאי
(באדיבות המשפחה )
3 צפייה בגלריה
כוכי ערבה, אימו של בר כלף
כוכי ערבה, אימו של בר כלף
"לא יכולה לחשוב שלא אראה אותו יותר". האם כוכבה עם תמונתו של בר
(צילום: שאול גולן)
בשיחה עם ynet הסביר מנכ"ל חברה קדישא בנתניה: "מגיעות אלינו המון בקשות של אנשים מתל אביב שרוצים להיקבר בנתניה, כי אצלנו לא קוברים עדיין בקומות. אם אתן פתח לאחד זה יביא את כולם".
על רקע מצבה הכלכלי הקשה, לאימו כוכבה ערבה חשוב לקבור אותו סמוך למקום מגוריה. האם התקשתה אפילו למצוא דרך להתנייד לבית החולים שיבא בתל השומר ביומיים שבהם היה מאושפז שם, והיא נאלצה לישון אצל מכרים.
לאחר מאבקה של אימו של כלף, בסיוע ynet והשר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי (ש"ס), נמצאה חלקת קבר עבור כלף והוא ייטמן בצהריים בבית העלמין האזורי עמק חפר על ידי מתנדב. גם התערבות השר לא גרמה לחברה קדישא לשנות את החלטתה שלא לאפשר לו להיקבר בנתניה.

אתמול ביקשה כוכבה לערוך לבנה הלוויה צבאית, ואימו הגישה ערעור על החלטת משרד הביטחון. על רקע המקרה, נכה צה"ל איציק סעידיאן, שהצית את עצמו באפריל 2021 מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה - יממה לפני יום הזיכרון - הגיע הבוקר לביתו של שר הביטחון יואב גלנט והמתין לשוחח עימו, אולם גלנט יצא בלי לדבר איתו.
אתמול סיפרה האם כוכבה על הבדיקות הרפואיות שעבר בנה למען ההכרה בו על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל. "תוך משהו כמו עשר דקות הייתי צריכה להוכיח איזה סימפטומים פוסט-טראומטיים ראיתי בארבע השנים האחרונות", היא אמרה.
לדבריה, "הייתה בדיקה פסיכונוירולוגית, היינו אצל פסיכיאטר וגם אצל פרופ'. איך היא הייתה? מאוד שטחית בעיניי, עשר דקות אני, עשר דקות הוא, מאוד חפיפניקית. אני כועסת שאף אחד לא הצליח להקשיב לזעקה שלי כאמא במדינת ישראל לבן לוחם, מדהים, יפה, אידאליסט, ערכי - מה עוד אפשר להגיד עליו? פרח אמיתי ממש, יפה כל כך. אני לא יכולה לחשוב שלא אראה אותו, שהוא לא יהיה איתי ושלא נלך לטייל".