בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשך היום (ב') משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיון עסק היום בתיק 4000 (בזק-וואלה), שבו נאשם ראש הממשלה בשוחד, מרמה והפרת אמונים.
מבחינת קצב התקדמות המשפט, התביעה עדכנה כי בקרוב תסתיים הופעתם של העדים בתיק 4000, ובינואר יחלו להופיע העדים בתיקים 1000 ו-2000. השופטת רבקה פרידמן פלדמן אמרה כי "אנחנו אמורים לחזור בפרואר לתוכנית המקורית, של ארבעה ימים בשבוע".
4 צפייה בגלריה
בינואר תחל הופעת העדים בתיקים 1000 ו-2000
בינואר תחל הופעת העדים בתיקים 1000 ו-2000
בינואר תחל הופעת העדים בתיקים 1000 ו-2000
(צילום: EPA/ABIR SULTAN, רויטרס/Ronen Zvulun/File Photo)
כבר ביולי אשתקד הורו השופטים להוסיף עוד יום למשפט, שנערך עד אז שלוש פעמים בשבוע - אך הדבר לא מומש. בתחילת המלחמה לא נערכו דיונים במשך שבועות ארוכים. בהמשך נערכו דיונים פעמיים בשבוע בשל אילוצים של ז'ק חן, סנגורו של איש העסקים שאול אלוביץ'. סנגורו של נתניהו עמית חדד כבר הודיע שאינו יכול לקיים ארבעה דיונים בשבוע, כך שטרם ברור עד כמה תיושם ההחלטה.
מי שעלה להעיד אתמול במשפט הוא עמיקם שורר, שעבד בחברת יורוקום תחת אלוביץ' - שנאשם בשוחד לנתניהו. הפרקליטות מחשיבה אותו למקורבו של אלוביץ'. התיק נגד שורר בתיק 4000 נסגר, אך בפרשת בזק, שנידונה בבית משפט בתל אביב, משפטו עדיין מתנהל.
4 צפייה בגלריה
עמיקם שורר
עמיקם שורר
עמיקם שורר בבית המשפט
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
עמיקם שורר
עמיקם שורר
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
עמיקם שורר
עמיקם שורר
(צילום: גלעד מורג)
שורר הרבה לענות לשאלות התביעה ש"אינו זוכר", גם כשהוקראו לו ציטוטים מחקירתו. בשלב מסוים ביקשה הפרקליטות להגיש את כל ההודעות שלו במשטרה כראיה באופן חריג, ואף לחקור אותו בחקירה נגדית. הסנגור חן לא התנגד. סוכם שהחקירה תימשך כסדרה, וההודעות במשטרה יוגשו.
בעדותו נשאל שורר על הקשר בין נתניהו לאלוביץ', ואמר שבין השניים הייתה "מעין חברות". התובעת ניצן וולקן הזכירה כי בחקירה אמר שורר שלא הייתה חברות אמיתית בין השניים. כשנשאל על אופי הסיקור באתר וואלה העיד שורר: "אני זוכר שהיו פניות בגדול, תלונות של סיקור שלילי מהצד שקשור לנתניהו, לא זוכר ממי. מגורמים ששאול היה בקשר איתם".
"במקרים שהיינו בישיבה עם אילן ישועה (מנכ"ל וואלה לשעבר), שאול היה מתלונן על כתבות שליליות נגד נתניהו. לא זוכר מקרים ספציפיים של התערבות, אבל בגדול אני זוכר שהוא ביקש מישועה לטפל, להוריד". התובעת שאלה: "נאמר לך על פניות שרה נתניהו בנושא הסיקור?" שורר השיב:" שרה התלוננה, נראה לי לאיריס (אלוביץ')".
השופט עודד שחם אמר שהוא לא רואה בתשובותיו של שחם "ערך מוסף יוצא דופן", ועדותו הסתיימה. בחקירה הנגדית, במענה לשאלות הסנגור חן, אישר שורר שהוא היה עצור במשך שמונה ימים. הוא אמר שהמעצר שלו "היה קשה מאוד", לא זכר שהציעו לו להיות עד מדינה והוסיף: "אני זוכר שאיימו עליי כל הזמן".