בית המשפט המחוזי בחיפה האריך היום (רביעי) ביומיים את מעצרה של האם (35) החשודה בכליאתו של בנה הפעוט, בן שנה וארבעה חודשים, בכלוב ברזל בגודל של חצי מטר בדירה בעיר. נציג המשטרה, שביקש את הארכת מעצרה של האם בשמונה ימים, טען בדיון כי נאספו ראיות שלפיהן מדובר באירוע המתרחש באופן קבוע. האם, שמיררה בבכי, זעקה: "זה לא נכון, לא עשיתי לו כלום". השופט אחסאן חלבי קבע כי "ישנו חשד סביר לריבוי מקרים של כליאה והתעללות".
2 צפייה בגלריה
הכלוב שנמצא בתוך המתחם
הכלוב שנמצא בתוך המתחם
הכלוב שנמצא בתוך המתחם
(צילום: דוברות המשטרה)
במהלך הדיון, שבו נכחו בני משפחתה של החשודה, שאל נציגה, עורך הדין דניאל דורובצקי, האם נחקרו שאר ילדיה. לאחר שהתברר כי עד כה נחקרו שניים מאחיו של הפעוט, וכי לאחר גביית העדויות החשד נגד האם התחזק, שאל עורך הדין: "כליאתו של הפעוט בכלוב ארכה יותר משתיים עד שלוש דקות?". נציג המשטרה השיב כי "האם הייתה באותו בניין עם אנשים שזרקו שם סמים".
השוטרים, שאיתרו שלשום את הפעוט, הגיעו למתחם המגורים בעקבות חשד לעבירות בתחום הסמים - ומצאו בדירה גם סמים מסוג קריסטל וחשיש בכמות שלא נועדה לצריכה עצמית. צעירים בני 22 ו-27 מחיפה נעצרו בחשד לאחזקת הסמים, כשבמקביל אותר באותו המתחם הכלוב שבו שהה הפעוט - שלו חמישה אחים נוספים.
הבלשים הזדעזעו מהמראה, וחילצו מיד את הילד מתוך הכלוב. בכלוב נמצאו כריות ובקבוק של הילד. האמא, שלא נכחה בדירה, הובאה למקום ונעצרה על ידי הבלשים בגין כליאת שווא, הזנחת קטין חסר ישע והתעללות בקטין חסר ישע. גורמי רווחה מעיריית חיפה הוזעקו למקום והחלו בטיפול מיידי בכל ילדי הבית.
2 צפייה בגלריה
הכלוב שנמצא בתוך המתחם
הכלוב שנמצא בתוך המתחם
פנים הכלוב
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה ציינה כי הרווחה ממשיכה גם היא לבצע חקירות בתיק כדי לסייע למשפחה ולילדים. בתוך כך, נציג המשטרה טען בדיון כי "יש עוד 14 פעולות חקירה לבצע בפרשה".
עו"ד דורובצקי אמר כי "התיק יצא מכל פרופורציה. זה לא תיק של אלימות אלא של תפקוד הורי לקוי. הילדים לא הוצאו מהבית, הרווחה מכירה את המשפחה. זו אם שיש לה שישה ילדים, יש לה פעוט בן חודשיים שהיא מניקה אותו. עוד יומיים-שלושה של מאסר יגרמו לצער רב. אל תשאירו אותה מאחורי סורג ובריח, שחררו אותה בתנאים מגבילים. הרווחה מכירה אותה, צריך סיוע סוציאלי שם".
בתום הדיון, עם פסיקתו של בית המשפט, פרצה מהומה מצד בני משפחתה של האם. עו"ד דורובצקי ציין כי "אגיש החלטה על ההחלטה שהתקבלה, בית המשפט שגה".