חקירת הפיצוץ החריג שהתרחש אמש (ראשון) בנתניה נמשכת היום על ידי המשטרה. על פי החשד, מדובר בניסיון חיסול מתוחכם - שבמסגרתו הוצמד מטען חבלה לרחפן - שלבסוף התפוצץ במרפסת דירה בקומה החמישית בבניין בעיר. הפיצוץ נשמע בכל רחבי נתניה, ועל פי עדויות - גם ביישובים סמוכים. נזק נגרם למרפסת ושמשות התנפצו בדירה.
היעד לחיסול, כך מתברר, הוא בן בוטביקה, שמתגורר בדירה עם בת זוגו. השניים, ששהו בדירה בזמן הפיצוץ, הופתעו מניסיון החיסול. הם ככל הנראה הבחינו ברחפן מחוץ לדירה, הבינו שדבר מה אינו כשורה - ומיהרו לממ"ד. מיד לאחר מכן אירע הפיצוץ - וחייהם ניצלו.
2 צפייה בגלריה
בן בוטביקה
בן בוטביקה
בן בוטביקה
2 צפייה בגלריה
בן בוטביקה
בן בוטביקה
הנזק בביתו של בוטביקה
זו הייתה הפעם הרביעית שבה בוטביקה ניצל מניסיון חיסול. הוא נחשב לעבריין מוכר בעיר, ובעבר היה קשור לכנופיית מסיקה, שמסוכסכת עם כנופיות זוארץ ובוקל. על פי החשד, בוטביקה מסוכסך גם עם עבריינים אחרים שפועלים באזור המרכז - ולהם "חיילים" בנתניה. בשנה שעברה התפוצץ מטען ברכבו של בוטביקה בזמן נסיעה - והוא נפצע בינוני ושרד. במקרה אחר שבו נעשה ניסיון לחסלו, הושלך מטען חבלה על קיר דירתו. בניסיון החיסול הרביעי נורו לעברו קליעים.
"היה לו הרבה מזל", אמרו היום תושבים בנתניה. "זה מזל שחוזר על עצמו כבר ארבעה ניסיונות חיסול שהוא שרד. זו הפעם הראשונה שיש ניסיון חיסול כזה מתוחכם באמצעות רחפן. אם השקיעו בו מטען ורחפן, אז יש לו סכסוך מאוד רציני ולא יעזבו אותו עד שיחסלו אותו אם הוא יישאר בעיר". בעיר גם תהו "כמה נשמות יש לו", ואמרו: "ארבע הוא כבר בזבז".
אמש מסרה המשטרה כי שוטרי תחנת נתניה וחבלני מחוז מרכז איתרו בתום סריקות שרידים של פריט אמל"ח ובוחנים את הנסיבות. תושבים בעיר סיפרו כי שמעו פיצוץ חזק מאוד, "שהרעיד את כל העיר". הפיצוץ נשמע היטב גם ביישובים סמוכים. תושבים בכפר יונה הסמוכה סיפרו: "שמענו את הפיצוץ עד לפה. זה היה מבהיל".
זו לא הפעם הראשונה שבה מתרחש ניסיון חיסול בעולם הפלילי באמצעות מטען חבלה שמחובר לרחפן. בחודש ינואר האחרון נחשפה התארגנות של שמונה חשודים שתכננו לפגוע בגבר ביפו באמצעות רחפן שאליו חובר מטען רב עוצמה. הרחפן אותר אז ברחוב הראשי ביפו, הודות לאזרח פיליפיני שרכב על אופניו והבחין ברחפן שאורותיו היו דולקים וכשמתחתיו היה חפץ שהעלה בעיניו חשד. בהמשך נעצרו חברי החוליה שהפעילה את הרחפן בזמן פעולה, כשהרימו לאוויר רחפן נוסף ביפו.