שבעה צעירים ערבים מעכו נכנסו אתמול (שבת) בצהריים לקיבוץ השכן כפר מסריק, והתפרעו בשבילי הקיבוץ עם עגלות רתומות לסוסים. השבעה תיעדו את עצמם מקללים חברי קיבוץ ומאיימים עליהם, ועזבו את המקום רק לאחר שכמה מאנשי הביטחון הרחיקו אותם. במהלך הלילה עצרה המשטרה חמישה חשודים בשנות ה-20 לחייהם בהתפרעות, בהם צעיר שמוכר היטב למשטרה מתחום הוונדליזם.
"שער הקיבוץ נפתח לראמי, יום שבת, היהודים ישנים", נשמע אחד מהם בסרטון. "נכנסו עם שירים למושב (הטעות במקור) והרסנו את העולם. תסתכל על הדשא של האנשים, לא אכפת להם מהגינות שלהם". בהמשך הסרטון אמרו הצעירים כי התושבים מפחדים והחלו להתקשר למשטרה. כשנתקלו באחד התושבים צעקו לו: "זה לא עניין שלך, עוף, לא נצא מכאן. טוס, טוס". הם המשיכו לקלל את הגבר, שככל הנראה היה חמוש, וצעקו: "אתה חושב שאם אתה עם אקדח אתה מפחיד אותנו? נצא מתי שבא לנו, יא נקניק".
1 צפייה בגלריה
וולא ח'לאילי והשבאב נכנסו לעשות שמח בקיבוץ מסריק
וולא ח'לאילי והשבאב נכנסו לעשות שמח בקיבוץ מסריק
דוהרים על השבילים והמדשאות. מתוך התיעוד
(מתוך טוויטר)
דובר כפר מסריק, אברהם אילת, סיפר ל-ynet כי הצעירים נכנסו ליישוב סמוך לשעה 13:30 דרך אחד השערים הצדדיים. הם נסעו בשבילי המשק ובמדשאות תוך כדי שהשמיעו מוזיקה חזקה וצעקו לכל עבר. "הם החלו לחצות את הקיבוץ בכרכרות וסוסים בצורה מסוכנת, פרועה ומתריסה", אמר. "הם עצרו ליד חברים, קיללו ורמזו רמיזות מאיימות. רק במזל לא היו נפגעים".
לפי אילת, האחראי על הביטחון ניגש אליהם והתעמת איתם - והשבעה ניסו לפגוע ולהציק גם לו. "כשראו שמתארגנת חבורה של אנשי ביטחון בקיבוץ הם עזבו את המקום".
דובר הקיבוץ הוסיף כי מבחינת חברי הקיבוץ מדובר באירוע מקומי וחד-פעמי. "לא היו דברים כאלה אצלנו. כל השנים אנחנו חיים בשכנות מצוינת עם כל האזור, כולל עם התושבים בעכו ותושבי הכפרים. עובדים אצלנו כ-100 עובדים שכירים ערבים בחקלאות, בחינוך ובמטבח. בחיים לא היה עימות בין חברי הקיבוץ לציבור הערבי באזור". במשטרה אמרו הבוקר כי ישקלו לבקש את הארכת מעצרם בבית המשפט.