בישראל מעריכים הבוקר (רביעי) כי איראן עומדת מאחורי פיצוץ מטען החבלה ליד שגרירות ישראל בניו דלהי אתמול - שנחקר כפיגוע. במקום אותר מכתב שהמען שלו היה שגריר ישראל בהודו נאור גילאון, ובו הוזכרה פעילות ישראל בעזה. במכתב הוזכרה גם המילה "נקמה". על המכתב, שהיה עטוף במה שנראה כמו דגל ישראל או ציור שלו, היה חתום ארגון לא מוכר, בשם "התנגדות סיר אללה".

2 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, הודו
תיעוד מניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, הודו
זירת הפיצוץ, אמש
(צילום: EPA/RAJAT GUPTA)
לפי הדיווחים, מטען חבלה הונח בכביש מאחורי השגרירות הישראלית בניו דלהי, במרחק של עשרות מטרים ממנה. לא היו נפגעים בפיצוץ, שהיה בזמן שהצוות היה עדיין בשגרירות. כל הצוות שמע פיצוץ חזק, והיה גם עשן בחלק האחורי של המקום. גם לפני שנתיים התפוצץ מטען חבלה בסמוך לשגרירות, ואיש לא נפגע.
כלי תקשורת בהודו דיווחו הבוקר כי המשטרה בבירה ניו דלהי זיהתה שני חשודים בצילומי האבטחה באזור שבו אירע אתמול הפיצוץ. על פי הדיווחים המשטרה מנתחת כעת את הצילומים ומנסה לשחזר את מסלולם של החשודים כחלק ממצוד שפתחה אחריהם.
גורמים ששוחחו עם סוכנות הידיעות המקומית ANI הדגישו שחלקם של החשודים בהפעלת מטען החבלה טרם ברור. "השניים נראים מסתובבים באזור בצילומי האבטחה. אנחנו מנסים לעלות על זהותם ולהבין מה הם עשו באזור בזמן שקיבלנו את הדיווח. הדברים יתבהרו רק אחרי שהם יתושאלו", אמרו הגורמים.
2 צפייה בגלריה
מחסומי משטרה מוצבים ליד שגרירות ישראל, ניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, הודו
מחסומי משטרה מוצבים ליד שגרירות ישראל, ניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, הודו
שני חשודים זוהו בצילומי האבטחה
(צילום: EPA/RAJAT GUPTA)
שעות לאחר ניסיון הפיגוע, פרסם אמש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) שורת המלצות לישראלים ששוהים בהודו בכלל ובעיר הבירה בפרט, זאת "לאור החשש מהישנות האירועים".
שגריר ישראל בהודו נאור גילאון אמר ל-ynet: "נפגשנו עם הגורמים הרלוונטיים לחקירה והובטח שיתוף פעולה מלא עם ישראל כפי שצפוי היה לנוכח מערכת יחסים הקרובה כל כך בין המדינות".
אוהד קינר, סגן שגריר ישראל בהודו, סיפר: "הפיצוץ היה 50 מטר מהשגרירות בצד האחורי. זה אירע גם בשעה שבה העובדים יוצאים הביתה, היה כאן נס גדול. כל העובדים שמעו את הפיצוץ, במקומות מסוימים יותר מאחרים אבל הוא אכן היה חזק. כדיפלומטים ישראלים אנחנו מתורגלים היטב, אז פעלנו בהתאם ומחלקת הביטחון פעלה עם הכוחות המקומיים. האבטחה שלנו עובדת קשה כדי לשמור עלינו. אנחנו במתיחות גבוהה הרבה זמן. הרבה נציגויות הרי פונו, כמו טורקיה ומצרים, אבל כאן הייתה רציפות ארוכה וקשה של מתח ואיומים. לצערנו זה נגמר בפיצוץ, לשמחתנו ובגלל עבודת הביטחון, ללא נפגעים".
לגבי מי עומד מאחורי הפיצוץ עוד מוקדם לדעת ולהעריך. יש חקירה רצינית ויהיו מסקנות, אבל מוקדם לאמור מפורשות".
גם לפני כשנתיים התפוצץ מטען חבלה סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי, ובישראל ובהודו התייחסו לאירוע כאל פיגוע טרור. בדיווחים בהודו נטען אז כי מקור הפיצוץ הוא מטען מאולתר וקטן שנעטף בשקית פלסטיק והושאר על המדרכה. המתווה מזכיר באופן מסוים את הפיצוץ שהתרחש אמש בבירה ההודית.