מלבד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסערת המהפכה המשפטית שמאיימת לפרוץ שוב, עיניה של המערכת הפוליטית נשואות לעבר אדם אחד: שר המשפטים יריב לוין. ל-ynet נודע היום (ג') שבסוגיה הבוערת - בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים - לוין כלל אינו מציב תנאים או מאיים. "הוא לא עוסק בזה ולא חשוב לו בכלל אם ייבחר נציג אחד או שניים מהקואליציה", אמרו מקורביו.
בישיבת ראשי המפלגות שנערכה השבוע, הבהיר לוין שהעיסוק בבחירת הנציגים לא יכול להיות תחליף להעברת החוקים במסגרת הרפורמה. שאלת הנציגים שולית לדבריו, שכן ממילא השופטים שולטים בוועדה בהרכבה הנוכחי, כך או כך. לפי המקורבים, "הדבר היחיד שחשוב מבחינתו, שהחוקים יעברו ושתתבצע רפורמה במערכת המשפט כפי שהובטח לבוחרי הימין".


השבוע נשמעו הערכות ולפיהן אם האופוזיציה תקבל נציג בוועדה לבחירת שופטים מבלי לתת משהו בתמורה בחדרי המשא ומתן שמתנהל בחסות בית הנשיא, לוין צפוי להתפטר. התרחיש הזה, אומרים בסביבת שר המשפטים, כלל לא על הפרק.
מחר (יום ד') הוא המועד האחרון האפשרי לחברי הכנסת להגיש מועמדות לבחירות החשאיות לשני נציגי הכנסת בוועדה, שאמורות להתקיים במליאה ביום רביעי בשבוע הבא. בינתיים הגישה הקואליציה ארבעה נציגים - שניים מהליכוד (ניסים ואטורי וטלי גוטליב) ושניים מעוצמה יהודית (יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך).
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויריב לוין
בנימין נתניהו ויריב לוין
נתניהו נוטה לאשר בחירת נציג אופוזיציה, לוין לא מאיים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חרף נוהג שהיה קיים במשך שנים - אף שלא עוגן בחוק - בליכוד הולך וגובר הלחץ שלא לאפשר נציג אופוזיציה בוועדה, אם האופוזיציה לא תתכנס להסכמות ולחקיקה בנושאים המשפטיים שעליהם כבר אין מחלוקת.
ואולם ראש הממשלה נתניהו נוטה לאפשר את בחירת נציגי הכנסת כפי שהיה עד היום: נציג אחד לקואליציה ואחד לאופוזיציה. כעת מתברר שהמסר שעובר גם משר המשפטים הוא שלוין לא עוסק בזה, ולא מתעקש על שני נציגים. בהזדמנויות שונות הבהיר שהוועדה לא מעניינת בהרכבה הנוכחי ושמה שמעניין אותו הוא העברת החקיקה.