שוב הכנסת מידרדרת לפסים אישיים ומכוערים. חבר הכנסת אחמד טיבי מחד"ש-תע"ל נשא הבוקר (יום רביעי) נאום תקיף במליאת הכנסת, שבמהלכו תקף את חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד שהפריעה לדבריו. כשישב בכיסאו תקף גם את חברת הכנסת מרב בן ארי מיש עתיד, וכינה אותה כהניסטית.
2 צפייה בגלריה
טלי גוטליב במליאת הכנסת
טלי גוטליב במליאת הכנסת
"רק ככה יזכירו אותך". טיבי וגוטליב
(צילום: שלו שלום , אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
מירב בן ארי
מירב בן ארי
ועדת האתיקה סוף-סוף תקום? בן ארי
(צילום: משה מזרחי)
טיבי נאם לכבוד יום לציון גירוש יהודי ארצות ערב ואיראן, והתקומם על הגדרת הגירוש כ"נכבה". נאומו הוביל לקריאות רקע מצד הח"כים השונים, ובשלב מסוים הוא אמר לחברי הכנסת במליאה כי "מי שלא רוצה לשמוע את האמת, יש בחוץ קפה ומים - תירגעו". לאחר מכן פנה לגוטליב, ואמר לה כי הוא "מאתגר" אותה בדבריו. "אני לא רוצה לרדת לפסים אישיים כמו שאת עושה כבר מהבוקר, אבל אני סולח לך שבגללך אני מתגעגע לאוסנת מארק", אמר.
גוטליב השיבה לטיבי כי "זה לא מצחיק אותי", והוא ענה: "אז תירגעי, וכשאני מדבר תשמרי על שקט. יש שכנים בבית הזה, את לא מבינה? גם אני יכול להגיד לך לשתוק. יש ח"כים שמתבטאים בעבודה פרלמנטרית ויש ח"כים וח"כיות שמאז שנכנסו רק זו הדרך שיזכירו את שמם. יש במרפאה ריטלין למי שצריך".
בהזדמנות אחרת, כשהוא יושב בכיסאו, תקף טיבי את חברת הכנסת מרב בן ארי, שהפריעה גם היא לדבריו. "גם ביש עתיד יש כהניסטים", אמר. ארי תקפה בתגובה ופנתה ליו"ר הכנסת מיקי לוי: "זה נראה לך הגיוני שהוא אומר לי כהניסטית? מי הוא בכלל שידבר עליי ככה?".
טיבי השיב לה: "את מתה על בן גביר". בשלב זה אמר מיקי לוי כי "נראה לי שוועדת האתיקה תוקם סוף-סוף", אחרי שבמשך תקופה ארוכה לא קמה לאור סירובה של האופוזיציה שהפכה בינתיים לקואליציה העתידית. בן ארי אמר כי תתלונן על טיבי בעקבות דבריו.