הפרקליטות הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בחיפה כתבי אישום נגד שלושה תושבי הצפון בגין גניבה של שלושה טילי לאו וארגז תחמושת מאג מכוח צה"ל שפעל בסמוך לגבול לבנון.
1 צפייה בגלריה
התחמושת שגנבו תושבי הצפון מהחיילים
התחמושת שגנבו תושבי הצפון מהחיילים
התחמושת שגנבו תושבי הצפון מהחיילים
(צילום: דוברות המשטרה)
הנאשמים הם ויסאם עלי (24) מעראמשה, עמיר אבו חמדה (47) ממעלות תרשיחא, ואמג'ד עלי (36) מעראמשה.
עמיר וויסאם עובדים במפעל בצפון הארץ שפעל במתכונת מצומצמת החל מ-7 באוקטובר. על פי כתב האישום, בשל המצב הביטחוני השניים היו העובדים היחידים שהתייצבו לעבודה באופן סדיר. ב-10 בנובמבר כוח של חיילי צה"ל התיישב במפעל ופעל ממנו כבסיס. החיילים שהו במפעל ובמקום אוחסן גם ציוד צבאי לרבות אמצעי לחימה שונים.
התובע עו"ד בני פסקל, מפרקליטות מחוז חיפה, טוען כי ב-12 בנובמבר החליטו ויסאם ועמיר לגנוב אמצעי לחימה מהמפעל. הם וידאו כי החיילים אינם משגיחים על המקום שבו הונחו אמצעי הלחימה, ועמיר נטל שני מטולי רקטות נגד טנקים (טילי "לאו"). עלי ועמיר הובילו את שני הטילים והחביאו אותם במקום מסתור בשטח המפעל.
לאחר סיום יום העבודה, נשא עמיר את הטילים לתוך רכב שהיה בשימושו והוביל את הטילים מחוץ לשטח המפעל. בשעות הערב של אותו היום, התחלף הכוח הצבאי במפעל. יום או יומיים לאחר מכן, נטלו עמיר ועלי מהכוח הצבאי שני ארגזי תחמושת של מקלע מסוג מאג.
בכך לא חדלו השניים ממעשי הגניבה. עוד באותו היום הם גנבו את מכשיר ה-DVR של מצלמות האבטחה במפעל והחביאו גם אותו במקום מסתור במפעל. בתום יום העבודה העביר עמיר את ארגז התחמושת והמכשיר של מצלמות האבטחה במכוניתו אל מחוץ לשטח המפעל.

"מקרה חמור של גניבת אמצעי לחימה בזמן מלחמה"

מכתב האישום עולה כי ב- 16 בנובמבר גנבו השניים טיל לאו נוסף. הם נפגשו בביתו של אמג'ד, אחיו של עמיר, ותכננו את מכירת הטילים וחלוקת התמורה ביניהם. עוד נטען כי אמג'ד נשא והוביל את שלושת הטילים בין כמה מקומות מסתור שונים בכפר עראשמה ומחוץ לכפר, והחזיקם במקומות המסתור.
במהלך החקירה אמג'ד השיב לרשויות שניים מהטילים, אולם הטיל השלישי טרם נמצא ומצוי בידי גורמים בלתי מורשים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
התביעה ציינה כי נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנותם של הנאשמים: "טילי לאו מהווים כלי נשק חריג ביותר בעל פוטנציאל לגרימת נזק קטלני והרסני, אשר מיועד לפגיעה בטנקים, כלי רכב משוריינים ומבני בטון. עוצמת כלי הנשק, מידת קטלניותם, והעובדה שמדובר בגניבה של שלושה כלי נשק שכאלה – מלמדים על מסוכנות גבוהה ביותר. העובדה שהטילים נגנבו מכוח צה"ל שפעל בעיצומה של מלחמה – מעצימה את חומרת המעשים ואת המסוכנות הנשקפת מהנאשמים".
ויסאם עלי ועמיר אבו חמדה מואשמים בעבירות בנשק (החזקה, נשיאה והובלה) ובגניבת נשק. אמג'ד עלי מואשם בעבירות בנשק.
החקירה התנהלה בידי חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר. מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, אמר: "אנחנו נלחמים מלחמת חורמה בפשיעה וכך קרה במקרה חמור זה של גניבת אמצעי לחימה בזמן מלחמה".