ג'ו ביידן הוא נשיא לא פופולארי, וסקר חדש שפורסם בארה"ב ממחיש את מצבו העגום: לפי הסקר שפורסם בניו יורק טיימס, 64% מהמצביעים הדמוקרטים מעדיפים בשלב זה שבבחירות הקרובות לנשיאות יתמודד מועמד אחר מטעם המפלגה הדמוקרטית. רק 26% מהבוחרים הדמוקרטים מעוניינים שהנשיא המכהן יתמודד בעוד שנתיים על כהונה נוספת בבית הלבן.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מדבר על מדיניות ההפלות
ג'ו ביידן מדבר על מדיניות ההפלות
ביידן. שיעור תמיכה נמוך, ונתונים מדאיגים לקראת הבחירות הבאות
(צילום: EPA)
כשהמצביעים הדמוקרטים שלא רוצים לראות את ביידן מתמודד ב-2024 נדרשו להסביר את עמדתם, 33% מהם ציינו את גילו המתקדם של ביידן כסיבה העיקרית. 32% התייחסו לביצועיו כנשיא, 10% השיבו שהוא לא פרוגרסיבי מספיק עבורם ו-12% מעדיפים כעיקרון מועמד חדש.
ההתנגדות לביידן היא בעיקר בקרב מצביעים צעירים: 94% מהמצביעים הדמוקרטים בני 30 מטה אמרו בסקר שהם מעדיפים שבבחירות 2024 יוביל את המפלגה אדם אחר, ולא הנשיא המכהן.
מבין כלל הנשאלים בסקר, 44% השיבו שאם הבחירות לנשיאות היו מתקיימות היום הם היו נותנים את קולם לביידן. 41% היו מצביעים לנשיא לשעבר דונלד טראמפ - שעשוי לרוץ בבחירות 2024.
3 צפייה בגלריה
 טראמפ יחזור? 41% מהנשאלים היו מצביעים לו אם הבחירות היו נערכות היום
 טראמפ יחזור? 41% מהנשאלים היו מצביעים לו אם הבחירות היו נערכות היום
טראמפ יחזור? 41% מהנשאלים היו מצביעים לו אם הבחירות היו נערכות היום
(צילום: רויטרס)
הבית הלבן הצהיר בכמה הזדמנויות שביידן, שיהיה בנובמבר בן 80, מתכוון לרוץ לכהונה נוספת ב-2024. שיעור התמיכה בנשיא הדמוקרטי נמוך במיוחד ועומד על 33% בלבד.
הסקר של ניו יורק טיימס נערך בין 5 ל-7 ביולי. כשהמצביעים נשאלו מהי הבעיה החמורה במדינה מבחינתם ציינו 20% את המצב הכלכלי, 15% את האינפלציה ויוקר המחיה, 10% את מדיניות הנשק ו-5% את נושא ההפלות. בסקר הגיע שיעור התמיכה בביידן בקרב הדמוקרטים ל-70% - נתון נמוך לנשיא מכהן, וסיבה לדאגה לקראת בחירות האמצע שיהיו בנובמבר. בצל החשש לעתיד הכלכלה אמרו 76% מכלל הנשאלים שמבחינתם ארה"ב לא מתקדמת בדרך הנכונה, ורק 13% טענו את ההפך.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
טקס ההשבעה של ביידן בינואר 2021
(צילום: AP)
השבוע מגיע הנשיא האמריקני למסע דילוגים במזרח התיכון, במהלכו יבקר בישראל - וגם בסעודיה. סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה היום שממשל ביידן שוקל להסיר את החרם שהטיל על מכירה של נשק התקפי מארה"ב לסעודיה, אחת הסוגיות הבוערות ביותר ביחסים בין ריאד לוושינגטון. עמדתו של ביידן כלפי סעודיה התרככה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר, שבעקבותיה פנו ארה"ב ומדינות אחרות במערב לריאד - יצואנית הנפט הגדולה בעולם - בבקשה שתזרים לשוק כמויות נפט גדולות יותר כדי לכסות על המחסור שנוצר באספקה הרוסית.
בחודש מרץ הכריז ביידן על חרם אמריקני נגד תעשיית האנרגיה הרוסית, ואמר שהוא מודע לעובדה שלמהלך יהיו השלכות כלכליות על האמריקנים. באותו נאום אמר ביידן שהמשפחות האמריקניות כבר מרגישות את השפעות המלחמה באוקראינה בתחנות הדלק בארה"ב – ושמחירי הדלק ימשיכו לעלות בעקבות החרם. בנאום לאומה אמר אז הנשיא האמריקני ש"זהו מחיר ההגנה על החופש".