הוארך מעצרו של תושב נתניה, אלכסנדר סודק בן ה-32, שלפי החשד רצח אמש (יום שני) את בן זוגה של אמו בשכונת סלע בעיר. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו בשישה ימים, עד ליום שני הקרוב, בקביעה כי "קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו". השכנים של המשפחה סיפרו הבוקר כי לפני הרצח שמעו צעקות מהדירה, ואחד מהם אף סיפר כי בשלב מסוים יצא החשוד מהבית כשהוא נסער ואמר: "דקרתי, רק רציתי להגן על אמא. תזעיקו מהר מד"א ומשטרה".
לדברי השכן, סודק טען בפני השכנים כי בן הזוג ניסה לפגוע באמו. "לא רציתי באמת לפגוע", אמר להם. שכנה אחרת סיפרה כי "קודם לרצח שמעתי ויכוח קולני מהבית".
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנתניה
זירת הרצח בנתניה
הבית שבו אירע הרצח, הבוקר
(צילום: איתן גליקמן )
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנתניה
זירת הרצח בנתניה
"התגוררו כאן יותר משנתיים, אירוע טרגי". זירת הרצח בנתניה אתמול
(צילום: נדב אבס)
שכן אחר אמר אתמול: "שמעתי את החשוד צועק שהוא רוצה לפגוע באמו, כנראה שבן הזוג הגן עליה כשהוא ניסה לפגוע בה". לדברי שכנה נוספת, "בן הזוג והאם התגוררו כאן יותר משנתיים. זה אירוע עצוב וטרגי, אנחנו לא מעכלים שזה קרה כאן אצלנו בשכונה".
בדיון על הארכת המעצר, התביעה ביקשה להאריך את מעצרו של סודק בעשרה ימים. בא כוחו של החשוד, עורך הדין צפריר יגור, אמר בדיון כי מרשו טוען שמדובר באירוע של הגנה עצמית, שכן "המנוח התנהג באלימות, והוא זה שהביא את הסכין לזירה והשתמש בה". עוד טען כי הקורבן נהג להתעלל באמו של הנאשם. "הוא היה מכה אותה, וכשביקשה להיפרד ממנו, הוא לא השלים עם זה ותקף אותה. מרשי הזמין קרוב משפחה שיסייע לו להרגיע את הרוחות, קרא לכוחות ההצלה וחיכה שהמשטרה תגיע".
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנתניה
זירת הרצח בנתניה
הזירה אמש
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנתניה
זירת הרצח בנתניה
(צילום: נדב אבס)
במשטרה, בינתיים, חוקרים את גרסתו של הבן החשוד, ושוטרי מז"פ אספו ממצאים שונים מהזירה. השוטרים ואנשי מד"א שהוזעקו לדירה אתמול מצאו את בן זוגה של האם (58) במצב קשה לאחר שנדקר בגבו. הוא פונה לבית החולים לניאדו, שם נקבע מותו. המשפחה, נציין, לא מוכרת למשטרה מאירועים קודמים.
הפרמדיקים של מד"א יקי חג'ג' וויקי שמואל וחובש רפואת חירום במד"א אליהו רוזנברג שהגיעו לזירה סיפרו: "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפצעי דקירה בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן תרופות. הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו במצב קשה ולא יציב להמשך טיפול בבית החולים". בבית החולים, כאמור, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.
פורסם לראשונה: 10:57, 19.07.22