תושבי שכונת סילוואן שבמזרח ירושלים חגגו בליל המתקפה האיראנית את ירי הטילים והכטב"מים לעבר ישראל - וירו זיקוקים כאות הזדהות עם איראן. בעקבות ירי הזיקוקים שלח היום (שני) ח"כ דן אילוז מהליכוד שאילתה ישירה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בה שאל אם בוצעו מעצרים בעקבות המקרה - ואם מי שנעצר יובא לדין לפי חוק התמיכה בטרור.

1 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי הר הבית שבמזרח ירושלים
יירוטים בשמי הר הבית שבמזרח ירושלים
במקביל ליירוטים בהר הבית, במזרח ירושלים החלו לחגוג את המתקפה
ירי הזיקוקים של תושבי מזרח ירושלים עורר מחדש את הטענה שאיראן, בדומה לטורקיה, פעלה בשנים האחרונות לבסס את השפעתה בירושלים באמצעות השקעות בעמותות, בהן גם עמותת נשים בסילוואן. מחקר מעמיק של JCAP, "מרכז ירושלים למדיניות יישומית", ביסס את הטענה על החשש למעורבות איראנית בשכונות מזרח ירושלים, והציג תיעוד של פרויקטים שמומנו על-ידי עיראק שהעבירו תקציב גדול לעמותות ירושלמיות המזוהות עם הרשות הפלסטינית.
עוד עולה מהמחקר כי אחד מהאנשים שתרמו להתקרבות בין איראן למזרח ירושלים, היה שגריר הרשות הפלסטינית הקודם בעיראק, אחמד עקיל, שנחשב בן טיפוחו של ג'יבריל רג'וב, שמזוהה עם איראן ומקורב לחמאס. ב"מרכז ירושלים למדיניות יישומית" ציינו כי ישנה תפנית מסוימת בהשפעה זו בסילוואן, בשל החלטת יו"ר הרשות אבו מאזן למנות לתפקיד השגריר בעיראק את אחמד רווידי, תושב סילוואן.
ירי הזיקוקים בעת המתקפה האיראנית על ישראל מראה כי לאיראן יש תמיכה ברחוב הירושלמי, אך תושבים בכירים בסילוואן גינו את פעולות הזדהות אלו מחשש שכל הכפר יסומן כתומך איראן או כתומך טרור. כך ציינו ב"מרכז ירושלים למדיניות יישומית".
מנהל אגף המחקר ב"מרכז ירושלים למדיניות יישומית", רן ישי, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד ירושלים ושגריר במשרד החוץ, אמר כי "איראן מנסה להשפיע בירושלים דרך עמותות פרוקסי שנתמכות על-ידי הקואליציה הפרו-איראנית בעיראק ובאמצעות אנשי פת"ח בעלי זיקה לג'יבריל רג'וב". לדבריו, "ההפרדה בין ערביי ירושלים והאזור הרוצים לחיות בשלום עם ישראל חייבת להיעשות גם באמצעות טיפוח הקשרים והדו-קיום, לצד פעולות נחרצות נגד כל תופעה של טרור והסתה נגד ישראל".