פרופ' רונית לובצקי מבית החולים איכילוב בתל אביב, שאליו פונו מירב טל (53) ורימון קירשט בוכשטב (36) לאחר ששוחררו אתמול משבי חמאס, מסרה עדכון בצהריים (רביעי) לגבי מצבם הרפואי של כמה מהחטופים. לדבריה, "הילדים וגם המבוגרים מבחינה תזונתית איבדו משקל. בחלק גדול מהם נרשמה ירידה משמעותית במשקל של בין 10 ל-17 אחוזים".
1 צפייה בגלריה
פרופסור רונית לובצקי
פרופסור רונית לובצקי
"רוב הילדים צפויים להשתחרר מבית החולים בימים הקרובים". לובצקי
לובצקי, מנהלת המרפאה לתזונה וטיפול בהשמנת יתר בילדים בבית החולים "דנה-דואק" לילדים, אמרה כי המזון שקיבלו השבים לא היה אופטימלי, "בטח שלא לילדים, בשילוב עם שהייה במקום בלי אור. הילדים עוברים הערכה תזונתית מאוד משמעותית ואחר כך צריך 'לתקן' כל אחד ואחד מהם בהתאם למה שחסר. אצל ילדים זה חשוב שבעתיים, לא פשוט להיות ילד בשבי".
בינתיים, פרופ' דרור מנדל, מנהל בית החולים "דנה-דואק" לילדים, התייחס למצבן של שתי החטופות שפונו אתמול לאיכילוב, ואמר כי "שתיהן נבדקו ועברו בדיקות. למעט השתיים שהתקבלו, נמצאים אצלנו ילדים שמצבם הגופני סביר ויציב והם למעשה בסדרה של בדיקות והערכות, למעט ילדה אחת שעברה בשעות הערב אתמול התערבות אורתופדית כירורגית בחדר הניתוח והיא התאוששה ואכלה".
לדברי מנדל, "הילדים מציגים אתגרים רפואיים ופסיכוסוציאליים כאלו ואחרים שאנחנו נותנים עליהם את הדעת, וכן מגוון של בעיות רפואיות. את הסיפורים שלהם ניתן לשמוע בתקשורת, ואני מעדיף לא להיכנס אליהם. הילדים שמחים מאוד שהם יצאו לחופשי והם מראים את השמחה הזו ומשתפים אותנו בהרבה מאוד נושאים. רובם צפויים להשתחרר מבית החולים בימים הקרובים לבתים ולאן שיתגוררו, למעט הילדה - שתזדקק לטיפול ארוך".