גברי וינברגר יצא ביום שבת אחר הצהריים לטייל עם ילדיו לביא וצוף, בני 5 ו-3, בשדה פתוח סמוך למגוריהם בפרדס חנה. הוא לא שיער שהטיול הפסטורלי יסתיים בנפילה מסוכנת של בתו לבאר בעומק 15 מטר, ובחילוצה הדרמטי בזכות אחיה הקטן.
וינברגר סיפר כי הם מכירים את האזור, אבל אף פעם לא התקרבו למבנה שבו נמצאת הבאר. "צוף הייתה על הכתפיים שלי, הורדתי אותה כדי לתת לה מים", סיפר. "היא ישבה על שפת הבאר, כשאני כלל לא ידעתי שמדובר בבאר - ואז היא נפלה פנימה".
3 צפייה בגלריה
זירת החילוץ בפרדס חנה
זירת החילוץ בפרדס חנה
"אמרתי לבן שלי לרוץ להזעיק אנשים". החילוץ מהבאר
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
3 צפייה בגלריה
זירת החילוץ בפרדס חנה
זירת החילוץ בפרדס חנה
צוותי כיבוי והצלה מתחנת חדרה הוזעקו למקום. זירת החילוץ
(צילום: כבאות והצלה חדרה)
3 צפייה בגלריה
זירת החילוץ בפרדס חנה
זירת החילוץ בפרדס חנה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
גברי המבוהל הבחין בסולם בבאר והשתמש בו כדי לרדת אל בתו. "ירדתי בסולם למטה במהירות לתוך הבור", סיפר. "ראיתי אותה שוכבת אחרי שנחתה על ג'ריקנים שהיו בתחתית הבאר. היא הייתה במצב טוב, וניסיתי לעלות איתה למעלה עם הסולם ואז הוא קרס".
"אני הוטחתי על הקיר ונפלתי איתה למטה", סיפר גברי - ותיאר כיצד הפעיל את בנו הקטן. "לביא נשאר למעלה, ועשיתי לו שיחת מוטיבציה - אמרתי לו שהוא כמו יחידת החילוץ, כמו סמי הכבאי. אמרתי לו שירוץ לשביל ושיזעיק אנשים, והוא הגיע עם אדם שהזעיק עזרה".
למקום הוזעקו צוותי כיבוי והצלה מתחנת חדרה. בחילוץ, שארך שעתיים, אחד הכבאים השתלשל למטה באמצעות חבלים, רתם את גברי ובתו צוף והרים אותם למקום מבטחים. השניים הועברו לידי צוותי מד"א שפינו את צוף, שנפצעה באורח בינוני-קשה, יחד עם אביה לבית החולים הלל יפה בחדרה. "הגענו לבית החולים וטיפלו בנו בצורה מצוינת", אמר. "חוץ משבר הבת שלי סובלת מחבלות בגוף".