הסוכן הסמוי חצה את הקווים והפליל בין היתר ראש כנופיית פשע: בתום חקירה סמויה שארכה כשלושה חודשים, עצרה המשטרה ביממה האחרונה 16 חשודים בשורת מעשי פשיעה ובכללם מכירת וקניית סמים ונשק. בין העצורים תושב אשדוד שמוגדר על ידי המשטרה "ראש המאפיה הרוסית בדרום".
הסוכן שגויס למשימה וכונה על ידי מפעיליו במשטרה "ניקיטה" היה עבריין שפעל בשנים האחרונות ברובד המשפיע של כנופיית פשיעה. מפעילי יחידת הסוכנים זיהו את נקודת ה"אל חזור" שאליה נקלע, וסיפקו לו דרך מוצא שנבנתה והותאמה בקפידה על מנת לשמר את מעמדו בכנופיית הפשיעה ואצל העבריינים שהכירו אותו.
3 צפייה בגלריה
החשוד בבית המשפט המחוזי באר שבע
החשוד בבית המשפט המחוזי באר שבע
החשוד המרכזי
(צילום: ישראל יוסף, ידיעות אחרונות)
במהלך פעילותו, שוגר הסוכן לבצע עסקאות בתחום הסחר בנשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים. בתום החקירה הסמויה של היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש וליווי פרקליטות מחוז דרום, יצא לדרך שלב "הפיצוח" שכלל את מעצר החשודים. ראש כנופיית הפשיעה מאשדוד משפיע לטענת המשטרה באופן ישיר על מפת הפשיעה בישראל.
ככל הידוע, האיש שמכונה כאמור "ראש המאפיה הרוסית בדרום" מצוי בסכסוך עם ארגוני פשיעה אחרים. במשטרה מייחסים לחשוד המרכזי חטיפת אדם ואיומים על חייו ועל חיי נוספים תוך סיוע של עבריינים הפועלים תחת חסותו.
במשטרה ציינו כי "מטרת העל שהוגדרה במרחב לכיש במסגרת הפעלת הסוכן, הייתה למוטט את יכולותיה ויסודותיה של אחת מכנופיות הפשיעה המשפיעות באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ ועל חיי האזרחים, ולפעול באופן 'כירורגי' תוך ביצוע עסקאות עם אותם עבריינים הפועלים תחת אותה כנופיה הפועלת באופן היררכי, שעיקר עיסוקה היה ב'קווי' סחר בסמים, סחיטה באיומים של 'דמי חסות' תוך נקיטת אלימות פיזית קשה ואכזרית, סחר ושימוש באמצעי לחימה, ובדרך זו להביא להפללתו של העומד בראשה".
3 צפייה בגלריה
סמים ונשק שנתפסו במהלך החקירה הסמויה
סמים ונשק שנתפסו במהלך החקירה הסמויה
אחד האקדחים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
סמים ונשק שנתפסו במהלך החקירה הסמויה
סמים ונשק שנתפסו במהלך החקירה הסמויה
והסמים
(צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת הפעלתו, הסוכן נדרש לבצע מגוון עסקאות עם יעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה. באמצעות מעמדו ושמו, הוא הצליח לרכוש מהם שני אקדחים, תחמושת וסמים מסוכנים מסוג קריסטל, MDMA ומריחואנה בכמויות גדולות.
עם מתן האות, פשטו ביממה האחרונה כוחות המשטרה ובכללם לוחמי המסתערבים של משמר הגבול דרום והימ"מ על בתי החשודים. במסגרת הפשיטה נתפסו נשק מאולתר וסמים מסוכנים.
עו"ד עידו פורת, שמייצג שלושה מהחשודים ובכללם גם "ראש המאפיה הרוסית בדרום", אמר בתגובה: "מרשיי מכחישים בתוקף את המיוחס להם. לצערי כרגע רב הנסתר על הגלוי, זאת מאחר ושלא הוטח בהם בחקירות דבר וחצי דבר. כולי תקווה שכמו בכל הפרשות הקודמות בהן מרשיי שוחררו בהיעדר ראיות, כך גם ייעשה הפעם ובהקדם".