הרשויות בטוסקנה חוקרות תקיפה של ילד יהודי בן 12, שלפי החשד הייתה על רקע אנטישמי. הילד סיפר שקבוצת בני נוער בעטה בו, היכתה אותו בראשו וקיללה אותו בגלל מוצאו היהודי.
הוריו של הילד דיווחו על התקיפה, שהייתה בסוף השבוע בפארק ליד ביתם בעיירה קמפיליה מריטימה בטוסקנה, הסמוכה לעיר ליבורנו. לפי דיווח בכלי תקשורת באיטליה התוקפים אמרו לילד בין השאר "אתה צריך להיות בשקט בגלל שאתה יהודי" ו"היית צריך למות בתנור". אביו של הילד סיפר לאחד העיתונים שאיש לא התערב לטובתו של הילד, וניסה להגן עליו בזמן התקיפה.
1 צפייה בגלריה
דגל עם צלב קרס על ארון מתים הלווייה של אשת ימין קיצוני מחוץ לכנסייה ב רומא איטליה
דגל עם צלב קרס על ארון מתים הלווייה של אשת ימין קיצוני מחוץ לכנסייה ב רומא איטליה
החודש ברומא: ארון עם צלב קרס בהלוויה של אשת ימין קיצוני. האירוע עורר סערה
(צילום: Open / AP)
ראש העיירה, אלברטה טיצ'אטי, אמרה שבמסגרת החקירה קיבלה המשטרה תיעוד של מצלמות האבטחה בפארק. "הילד בהלם", אמרה היום לטלוויזיה האיטלקית. "במעשים שכאלה צריך לטפל בחומרה. אסור לקבל אותם, ולא ניתן להסביר אותם" אמרה ראש העיירה קמפיליה מריטימה.
ליליאנה סגרא, ניצולת שואה שקיבלה מאיטליה את התואר "סנאטורית לכל החיים", הביעה זעם על תקיפת הילד היהודי בטוסקנה. "הדברים האלה מדהימים אותי, אבל למרבה הצער התרגלתי אליהם", אמרה סרגא - שלפני כמה שנים הייתה תחת אבטחה משטרתית בעקבות איומים נגדה. "ההיסטוריה חוזרת על עצמה", אמרה ליליאן בת ה-91, שגורשה מאיטליה כשהייתה בת 13.
ארגון יהודי באיטליה דיווח שמספר התקריות האנטישמיות במדינה נמצא בעלייה בשנים האחרונות.