בשעות הצהריים (חמישי) דיווחה התקשורת הלבנונית על תקיפה של צה"ל בכפר חאנין בדרום לבנון. לפי הדיווחים שפורסמו האתר שהותקף היה מרכז רפואי, ששייך לחיזבאללה. תמונות ההרס של המקום הופצו ברשתות החברתיות, ובהמשך פורסם שבתקיפה נהרגו שני לבנונים.
בהודעה אחרי התקיפה אמר חיזבאללה: "ישראל תקפה מרכז של ההגנה האזרחית ששייך ל'ארגון הבריאות האיסלאמי' בחאנין, מה שהביא למותם של שני אנשים ופציעת נוספים שהיו במקום".
2 צפייה בגלריה
עלי מחמוד א-שיח עלי
עלי מחמוד א-שיח עלי
עלי מחמוד א-שיח עלי: מימין כאיש חיזבאללה, ומשמאל כאיש "ארגון הבריאות האיסלאמי"
הכותרת
היחידה המובחרת של חיזבאללה שנמצאת ליד הגבול
24:45
"ארגון הבריאות האיסלאמי" הוא מוסד שהוקם על-ידי חיזבאללה ב-1984 ועוסק במתן שירותי בריאות, רפואה וייעוץ פסיכולוגי. לפי האתר של הארגון הוא שואף "לשרת את המקופחים, במיוחד את מי שגרים באזורי עוני, ומוזנחים בריאותית וחברתית". משרד הבריאות הלבנוני אמנם גינה את התקיפה הישראלית ואמר כי צוותים רפואיים צריכים להיות מחוץ ללחימה, אך מההתנהלות של חיזבאללה אחרי התקיפה ניתן להניח שמדובר בפעילי ארגון הטרור ולא באזרחים תמימים.
בערוץ הטלגרם של חיזבאללה פורסמו תמונותיהם ושמותיהם של ההרוגים, עלי מחמוד א-שיח עלי וסאג'ד רמזי קאסם. על שניהם נכתב כי היו אנשי רפואה ש"מתו כשהידים בדרך לירושלים". מלבד שינויים גרפיים קלים, ההודעות על מותם זהות להודעות של חיזבאללה על פעיליו שנהרגו.
2 צפייה בגלריה
תקיפת מרכז רפואי בחאנין בדרום לבנון
תקיפת מרכז רפואי בחאנין בדרום לבנון
תקיפת המרכז הרפואי בחאנין בדרום לבנון
אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, פרסם הערב בטוויטר שתי תמונות שהופצו ברשת לקראת הלוויית אחד ההרוגים בתקיפה. באחת התמונות מופיעה הזמנה להלווייתו עם לוגו של חיזבאללה, ובשנייה מופיעה הזמנה זהה עם לוגו של ארגון הבריאות. אדרעי כתב כי התמונה הראשונה, עם הלוגו של חיזבאללה, נמחקה והוחלפה בתמונה עם הלוגו של "ארגון הבריאות האיסלאמי". בציוץ כתב אדרעי: "מה מנסה חיזבאללה להסתיר לגבי 'האזרחים' שנהרגו לכאורה, בזמן ששהו במרכז רפואי בדרום לבנון? מה חיזבאללה מנסה להסתיר לגבי זהותם או תפקיד המרכז הרפואי הזה?".
אחרי מותם של שני הגברים בדרום לבנון שיגר חיזבאללה מטח רקטות לקריית שמונה, ואמר כי השיגורים היו בתגובה למעשים בעזה ולתקיפה בחאנין שבה נהרגו שני "אנשי הרפואה". ארגון הטרור הדגיש כי הוא מוכן להגיב באופן מיידי לכל תוקפנות נגד אזרחים.