מועצת בנימין הגישה היום (שני) עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ואלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בדרישה להוציא צו ביניים להחלטת הממשלה שמאפשרת את הגדלת מכסת הפועלים מיהודה ושומרון שעובדים בתחומי הקו הירוק. זאת, לטענת המועצה, מאחר שהמדינה לא מוכנה לעומס כזה במעברים ובצירי התנועה.
2 צפייה בגלריה
פלסטינים במעבר גבול
פלסטינים במעבר גבול
פלסטינים במעבר קלנדיה. במועצה טוענים: "הגדלת המכסה גם מסכנת חיים"
(צילום: דוברות משרד הביטחון)
המועצה ציינה בעתירה כי כבר כעת המצב בכבישים מהיישובים לכיוון ירושלים והמרכז בלתי נסבל, וטענה שהגדלת מספר הפועלים תגרום לפגיעה באיכות חייהם של אלפי התושבים המתגוררים ביהודה ושומרון בכלל ובשטח המועצה בפרט.
"ההחלטה להגדיל את מספר הפועלים הערבים שיעברו במעברים שמצבם התשתיתי בכי רע כבר כיום, משמעה יצירת הכבדה נוספת על עומסי התנועה הכבדים המתרחשים ממילא במקום, ומשמעה הארכה משמעותית נוספת של זמני הנסיעות של תושבי המועצה תוך פגיעה אנושה באיכות חייהם של אותם תושבים", נכתב בעתירה.
עוד נכתב כי "פקקי ענק אלו גורמים לסיכונים בריאותיים לנוסעים, ישראלים וערבים כאחד, הנדרשים להגיע בדחיפות לבתי חולים בתוך ישראל, ונדרשים לעבור במעברים ובפקקי הענק הנלווים להם לצורך קבלת טיפול רפואי, על כל הנובע והמשתמע מכך ולסיכון החיים העצום הכרוך בכך".
2 צפייה בגלריה
ישראל גנץ
ישראל גנץ
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. "אי אפשר להתפרנס במצב כזה של פקקים"
(צילום: שלו שלום, TPS )
ההחלטה על הגדלת מספר הפועלים הפלסטינים שנכנסים מיהודה ושומרון מדי יום פורסמה לראשונה ב-ynet בחודש שעבר. מאחורי ההחלטה עומד רעיון להגדיל את מספר הפועלים ברישיון, על פני הפועלים שנכנסים ללא אישור ובאופן בלתי-חוקי – וכך לאפשר הליך של אישור ביטחוני במערכת הביטחון. מספר הפועלים שיכולים להיכנס מיהודה ושומרון כיום, לאחר ההחלטה, הוא 120 אלף – במקום 100 אלף.
מועצת בנימין, שבשטחה כמה מעברים גדולים דוגמת חיזמא, קלנדיה ורנתיס, טענה כי התשתיות במעברים לא מוכנות להגדלת מספר הפועלים – מה שיגרור עומס אדיר בצירים המובילים אל המעברים.
"המצב כיום הוא שאלפי תושבים סובלים מפקקים וכל שגרת יומם נפגעת. אי אפשר להתפרנס ולנהל חיי משפחה במצב כזה", הסביר ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ. "לא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לבג"ץ נגד הפגיעה הבלתי מידתית בתושבים שלנו. יש פתרונות שיכולים להקל על המצב והמדינה חייבת ליישם אותם באופן מיידי".