"חוויתי אלימות מצד הצוות, מבקשת מכולם לאסוף את הילדים": כך נכתב בהודעת וואטסאפ שקיבלו היום (רביעי) הורים לילדים כבני חמש בצהרון "קימל" שפועל בשכונת כפר סבא הירוקה. בהודעה, שנשלחה להורים על ידי אחראית הצהרון, נכתב כי הסייעות פעלו באלימות כלפי האחראית - והיא נאלצה לעזוב את המקום.
1 צפייה בגלריה
ההודעה ששלחה עובדת הצהרון
ההודעה ששלחה עובדת הצהרון
ההודעה שקיבלו ההורים
הורים שהגיעו לאסוף את ילדיהם סיפרו כי "נ' האחראית צילמה את הסייעות וזה הרגיז אותן. הן הפילו את הטלפון שלה ואז החלו צעקות ומכות בין שלושתן, לעיני כל הילדים". לדבריהם, "כבר תקופה שהילדים מספרים שהאווירה בגן לא נעימה והיום זה הגיע לשיא חדש והגבול נחצה. הילדים הגיבו בבכי, הסתגרות וביטויי אלימות מתוך תחושת הבהלה שחוו".
חלק מההורים אף טענו כי "התלוננו בעבר שיש בעיות בהתנהלות הצוות. זה לא עזר. היום השיא נשבר בצורה חמורה. לפני סיום קיבלו את ההודעה והופתענו. נבהלנו שקרה משהו חמור לילדים". אחת האימהות הוסיפה: "היו צריכים לטפל בנושא מזמן. התלוננו ולא נעשה כלום. הבן שלי סיפר לי על מה שקרה וכמה שזה היה לא נעים. הוא בחר לעמוד בצד ונאלץ לצפות בחברות הצוות הולכות מכות. אנחנו גם לא יודעים מה יקרה מחר. הצהרון יפתח? נ' והסייעות יגיעו? אולי נמצא את עצמנו עם הילדים ונפסיד עבודה".
בעקבות התקרית פנה ועד הצהרון לעיריית כפר סבא, וציין במכתב את המתרחש. "אנו פונים אליכם בדרישה לבירור מעמיק וטיפול במתרחש בגן. לא ייתכן שעל חשבון נפשם של ילדינו, בני ארבע עד שש, מתקיימת כזו פריצות. אנו מחנכים לשוויון, קבלת האחר, סבלנות וכבוד הדדי. לא ייתכן שצוות הצהרון שאמור להוות מקור לחיקוי ודוגמה אישית נופל בכך ואף מסלים לאלימות פיזית - כל זאת מול עיניהם של ילדינו. אנו דורשים בירור מקיף ויסודי, ועד סיום הבירור אנו הצוות שהיה מעורב באלימות לא יחזור. הילדים חייבים להרגיש בטוחים ונאהבים", כתבו.
מהחברה לתרבות הפנאי בכפר סבא, שמפעילה את הצהרון, נמסר בתגובה: "אנו מגלים אפס סובלנות כלפי כל התנהגות החורגת מהנהלים. שלוש נשות הצוות הושעו עד תום בירור המקרה".